در این پیام آمده ، صبیه گرامی یار دیرین حضرت امام و مجاهد عظیم الشأن، مرحوم آیت الله طالقانی؛ بانوی انقلابی البرزی و یکی از فرهیختگان خستگی ناپذیر و از مبارزین نهضت اسلامی سیده اعظم طالقانی دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی، پس از یک عمر فعالیت سیاسی و مجاهدت، در شامگاه هشتم آبان  به لقاءالله پیوست.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم طالقانی، شهروندان البرزی و مبارزان راه عدالت و آزادی تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند رحمان روح بزرگ آن بانوی پرهیزگار را قرین رحمت واسعه خود گرداند و به بازماندگان صبر و شکیبایی عنایت فرماید.

 اعظم طالقانی فرزند آیت الله سیدمحمود طالقانی و به عنوان یکی از مشهورترین فعالان زن در ایران معاصر شناخته می شود. دغدغه های سیاسی و اجتماعی وی از همان دوران نوجوانی سبب شد تا طعم زندان رژیم پهلوی را بچشد. او را از حیث اندیشه، روش و منش سیاسی و عقیدتی، نزدیکترین فرزند به پدر می دانند.

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ بنابر نوشته خودش از کودکی در خانواده‌ای پرورش یافت که با مبارزات پیوندی آشنا داشت. با توجه به حضور طولانی مدت پدرش در مبارزات مختلف، او از کودکی این شرایط را دیده و این مبارزات برایش عادی شده بود و باید با آن کنار می‌آمد تا اینکه برای نخستین بار در حوادث ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی و جریان کاپیتولاسیون، نام و صحبت‌های امام خمینی(ره) را شنید. 

 بانویی که نه تنها شاهد مبارزات پدرش بود، بلکه خودش نیز بارها طعم تلخ زندان رژیم پهلوی را چشیده است. طالقانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و در سال های بعد در حوزه های مختلف به خصوص در عرصه حقوق زنان فعالیت داشت و هیچگاه رسالت خود را فراموش نکرد.

«اعظم طالقانی» در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود و شامگاه چهارشنبه ۸ آبان، دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.