حسین فاضلی هریکندی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: در اجرای سیاست های جدید قوه قضاییه، مبارزه با مفاسد اقتصادی در کنار حمایت از تولید و سرمایه گزاری سالم در دستور کار قوه قضایی و دادگستری تمامی استان ها  قرار گرفته است.

وی افزود: ما در دادگستری مبارزه با مفاسد اقتصادی را نوعی حمایت از تولید، سرمایه گزاری و محیط کسب و کار سالم میدانیم که منجر به افزایش تولید و کاهش بیکاری در جامعه می شود.

مدیرکل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دبیر خانه پایش پرونده های مهم و اقتصادی در استان البرز تشکیل شده است، بیان کرد: در استان البرز پرونده های مهم اقتصادی  وجود دارد که بخشی رسانه ای و برخی موضوعات نیز تا صدور حکم قطعی اطلاع رسانی نمی شود.

فاضلی هریکندی در خصوص برنامه های فرهنگی که در دادگستری استان برگزار می شود، تصریح کرد: سال گذشته دادگستری استان بعنوان دادگستری برتر در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح کشور انتخاب شد و امسال نیز برنامه های مختلفی در این راستا در حال انجام است.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های فرهنگی در دو بخش پرسنلی و موضوعات برون سازمانی که مربوط به دادگستری می شود انجام می گردد.

مدیرکل دادگستری استان البرز  با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات، خاطر نشان کرد: در هر دوره قوه قضاییه دستور عمل خاص انتخابات برای رسیدگی به تخلفات  تنظیم می کند که این دستور العمل اکنون تنظیم و به استان ها ابلاغ شده است.

فاضلی هریکندی عنوان کرد: اکنون ستاد پیشگیری و رسیدی به جرایم انتخاباتی در استان البرز تشکیل و اولین جلسه آن نیز  با حضور دستگاه هایی که  در امر انتخابات دخالت دارند برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: این دستورالعمل برای قبل، حین و بعد از انتخابات است که به دستگاه های دخیل در برگزاری انتخابات ارسال شده است.

مدیرکل دادگستری استان البرز افزود: با توجه به اینکه خواهان برگزاری انتخاباتی سالم، بدون حاشیه و حضور حداکثری مردم هستیم  در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات خصوصا در فضای مجازی تحرکات انتخاباتی رصد می شود.

فاضلی هریکندی در ادامه بیان کرد: در این راستا منشوری برای عوامل برگزار کننده انتخابات و کاندیدا در استان تنظیم شده است.

وی در خصوص میزان قضات غیر بومی در استان البرز بیان کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن استان البرز قضات غیر بومی بسیاری در استان وجود دارد اما با هماهنگی با دانشگاه های استان و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مقرر شده افراد بومی و خواهان فعالیت در استان پس از دوره های آموزشی در استان جذب شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281399
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.