سرهنگ سردار عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰ هزار برگ مجوز عبور موقت در استان البرز صادرشده که این رقم تا اربعین افزایش خواهد داشت.

روزانه یک هزار و ۵۰۰ درخواست  از طریق مراجع ذیربط به  اداره گذرنامه برای صدور مجوز به کشور عراق ارجاع می شود.

برگه عبور موقت یک ماهه برای کسانی که هم اکنون برای اخذ گذرنامه اقدام کرده اند صادر می شود و زائران می توانند با این برگه تردد کرده  و بعد از مراجعت از سفر، گذرنامه اصلی به آدرس محل سکونت آنها ارسال می شود.
عباسی افزود: افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰  مراجعه و با ارائه مدارک لازم برای صدور گذرنامه اقدام به قید شود که برای سفر به اربعین حسینی خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد که  صدور برگ تردد سفر اربعین رایگان است و فقط هزینه صدور گذرنامه دریافت پرداخت شود.

عباسی از زائران اربعین حسینی خواست به هیج عنوان درطول سفر گذرنامه خود را دراختیار افراد غیرقرارندهند و ازمدارک هویتی خود به دقت مراقبت کنند.

 مدیر حج و زیارت استان البرز نیز روز گذشته از ثبت نام  حدود ۶۳  ثبت نامی‌ برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی این استان خبرداد.

عباس دمیرچی  اظهار داشت: باوجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان ورودی نام نویسی از زائران  است.

وی به علاقه‌مندان به حضور در این همایش میلیونی، توصیه کرد که برای نام نویسی به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند زیرا در صورت بروز هر گونه تخلفی قابل پیگیری است علاوه بر اینکه دفاتر زیارتی پرینت بیمه را به زائران ارائه می‌دهند ولی در کافی نت‌ها این برگه‌ها داده نمی‌شود.

۲۰۹۸/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.