به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج  اظهار داشت: یکی از نمونه های بارز تربیت حسینی را امروز در یمن می بینیم که چگونه استکبار را خوار و خفیف کرده اند.

خطیب جمعه کرج بیان داشت: ائتلاف سعوی قرار بود که کار یمن را در چند هفته پس از حمله تمام کند اما امروز در یمن گرفتار شده  و کار به جایی رسیده که یمن آنها را تهدید می کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: یمنی ها تحت افکار و تربیت امام حسین(ع) هستند، عربستان در دورانی مطرح می کرد که جنگ را به داخل ایران می کشد اما امروز آتش درونش را فرا گرفته و دیدیم که  پهپادهای انصارالله یمن  چگونه تاسیسات نفتی را در عمق خاک عربستان منهدم کردند.

وی ادامه داد: این حمله به واقع تمام ژست نظامی آمریکا و تسلیحات نظامی فروخته شده به عربستان را  زیر سوال برد و معادلات منطقه ای را بر هم زد.

خطیب جمعه کرج افزود:  امروز دشمنان اسلام فرافکنی می کنند که  حمله به تاسسات نفتی عربستان عملیاتی پیچیده و کار یمن نبوده و توسط ایران صورت گرفته است.

آیت الله حسینی همدانی خطاب به ائتلاف آمریکایی - سعودی گفت: شما که نمی توانید زمین و هوای خود را حفظ کنید و در برابر یک گروه شبه نظامی کم آورده اید، دست از این تهدیدها و آدم کشی هایتان بردارید.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا برای اینکه کم نیاورد بیان می کند که به وزیر خزانه داری دستور داده ام که تحریم ها را علیه ایران بیشتر کند.

امام جمعه کرج افزود: رئیس جمهور آمریکا  یا خودشان را به خواب زده اند یا متوجه نیستند که در جنگ اقتصادی علیه ما با مقاومت ملت ایران و تحت ولایت مقام معظم رهبری نیز شکست خورده اند.

وی بیان داشت : آمریکا و ایادیش در منطقه  بدانند که در صورت انجام کوچکترین خطای استراتژیک با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده ملت مواجه خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز وامام جمعه کرج افزود: در صورتی که کوچکترین حرکتی علیه ایران صورت دهند، عربستان و رژیم کودک کش صهیونیستی بهای سنگینی می پردازند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مردم سرافراز ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی بدون کمک از هیچ جبهه خارجی مظلومانه در برابر هیمنه استکبار ایستادند و ضمن برهم زدن محاسبات دشمنان نه تنها توانستند مناطق اشغال شده را آزاد کنند بلکه به فناوری روز دنیا نیز دست یافته و به خودکفایی رسیدند.

حسینی همدانی گفت: آن چیزی که موجب شد تا انقلاب بماند دفاع مقدس بود که با الگوی مدیریت جهادی، با تفکر انقلابی و پیروی از رهبری به پیروزی دست یافتیم و این مدل شد الگوی مقاومت برای مظلومان در کل جهان ، ایران امروز کشوری مقتدر و آزمون دیده است که توان مقابله مستقیم با آن را ندارند، به مسائل دیگر از جمله واداده های داخلی و فرصت های موریانه وار دل بسته اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبریدر خصوص مذاکره با آمریکا اشاره کرد و افزود: ملت ایران به حمایت و قدردانی از بیانات مقام معظم رهبری راضی به مذاکره با آمریکا نیست.

خطیب جمعه کرج در ادامه به فروش اموال ایران توسط کانادا اشاره کرد و گفت: کانادا دهها میلیون دلار از اموال مصادره شده ایران را پس از فروش به عنوان غرامت به کسانی که مدعی قربانی شدن هستند پرداخت کرد.

وی بیان داشت: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشور این است که در برابر این اقدام سیاسی کانادا که مغایر با قوانین بین المللی است، موضع قاطع گرفته و از حقوق ملت ایران دفاع تا اموال اینگونه تاراج نشود.

آیت الله حسینی همدانی  در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز حمله تکفیری ها به حرمین عسکریین(ع) اشاره کرد و افزود: تکفیری ها با حمله به حرمین شریفین تلاش میکردند تا آثاری از این حرم ها باقی نماند، اما غافل از این مهم بودند که نور خدا خاموش شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در البرز عنوان کرد:  دشمنان اسلام به چشم خود دیدید که محرم امسال به جز ایران در سایر کشورها با چه شور و حال خاصی برگزار شد و در واقع محرم امسال به عنوان پرشور ترین سال در عزاداری های محرم ثبت شد، پیام این حرکت این است که در دورانی که اسلام و به خصوص تشیع مورد شدیدترین هجمه ها قرار گرفته  مسئولیت مان سنگین تر است، بیانات رهبری در خصوص حسین(ع) و محرم را بخوانید و به آنها بپردازید.

حسینی همدانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با موکب داران عراقی گفت: برخی به دنبال این هستند که با تحریف و خرافه اثر این قیام بزرگ را از کار بیاندازند، باید در مقابل آنها بایستیم و آرمان ها و فرهنگ حسینی را هر چه بیشتر با عناوین مختلف نشر بدهیم، معرفت حسینی می تواند در برابر تمامی این هجمه ها ایستاده و حرکت اسلام را به دنیا معرفی کند.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند حرکت معرفت حسینی می تواند در برابر این اقدامات دشمن مانند سپر عمل کند، نباید به چیزهایی که دشمن با پررنگ کردن آنها مانند بدعت و خرافه ها قصد ضربه زدن به دین را دارد توجه کرد، می خواهند که با از بین بردن نقش قیام امام حسین(ع) اثری از بندگی و خداپرستی در دنیا نماند، هر چه بندگی برای خدا صورت می کیرد به برکت قیام امام است.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: انتظار ما از اساتید و معلمان این است که به دانش آموزان به عنوان امانت های الهی توجه داشته باشند چرا که وظیفه باورمند کردن دانش آموزان نسبت به آموزهای اسلامی و انقلابی و حرکت در مسیر تمدن نوین بر عهده مدرسه است.

وی با بیان این که سند تحول آموزش و پرورش مطالعه و اجرایی شود خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش خوب است که سند تخول بنیادین را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کند.

حسینی همدانی در ادامه به ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) کرج اشاره کرد و افزود:  این مکان یکی از بزرگترین گلزارهای کشور ونماد استقامت و مقاومت و بزرگی این شهر است که باید در اولویت کاری قرار گرفته شود.

وی به ساخت و سازهای غیر و مجاز در استان البرز هم اشاره کرد و خطاب به برخی افراد اظهار داشت: فضای سبز استان را فدای ساخت و سازهای بی مورد نکنید، دیده می شود که در برخی قسمت ها که حتی قانون اجازه نداده تخلفاتی صورت گرفته که نیاز است مدیران و مسوولان در این باره دقت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در این انتخابات باید به صورت جدی رعایت شود لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی و تبلیغات در زمان مقرر است. چرا که مسیر ما غیر از آن چیزی است که در دنیا وجود دارد.

وی افزود : در سایر مناطق جهان تبلیغات به عنوان حرفه ای سودآور است اما معیارهای ما اخلاقی و برگرفته از الگوی اسلامی است.

حسینی همدانی با بیان این که هر گونه فریب مردم به شکل تبلیغاتی خلاف اخلاق است، بیان داشت: برخی اقدام به سیاه نمایی و تحریف واقعیت می کنند تا کاندیدای مورد نظر را ناجی معرفی کنند که این بر خلاف اخلاق است.

وی ادامه داد: همچنین باید کاندیداها از ارایه هر گونه آمار غلطی برای ناکارآمد جلوه دادن کاندیدای دیگر خودداری کنند.

حسینی همدانی گفت: همان گونه رهبر معظم انقلاب فرموده اند نماینده اصلح کسی است که از شیوه تبلیغاتی صحیح استفاده و از بدخلاقی انتخاباتی پرهیز کند.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.