سالارقاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار  داشت: مدیران مدارس این استان حق دریافت وجه اجباری یا هزینه مازاد بر ثبت نام  را ندارند.

   وی از مدیران مدارس البرز خواست هیچ گونه وجه اضافی بابت نام نویسی برای سال تحصیلی  ۹۹-۹۸  از اولیای دانش آموزان دریافت نکنند.

 مدیران مدارس البرز به این موضوع مهم توجه کنند که در فرآیند ثبت نام دانش آموزان کمک به مدرسه اجباری نیست  اما والدین دانش آموزان در طول سال تحصیلی در صورت تمایل می توانند به مدارس کمک  مالی کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه آئین نامه و شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۹ -۹۸ از خردادماه به همه مدارس استان البرز اسال شده ، یادآورشد: با مدیران مدارس دولتی و غیردولتی  که اقدام به دریافت شهریه اضافی در مدارس البرز کنند، برخورد قانونی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: مدیران همه مدارس موظف به نصب آیین نامه ثبت نام و پوستر نظارت بر نام نویسی مدارس در محل مناسب و قابل روئیت اولیای دانش آموزان ، هستند.

مدارس عادی  فقط موظف هستند هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان را دریافت کنند  و کمک های مردمی در صورت تمایل اولیا در طول سال تحصیلی اخذ شود ، شهریه مدارس خاص و هیات امنایی نیز طبق دستورالعمل انجام می شود و مدیران حق گرفتن شهریه مازاد را ندارند.

قاسمی بیان داشت: برای تسهیل در فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز میز خدمت و کمیته های ثبت نام  و تیم های  نظارت بر فرآیند ثبت نام در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه ستادهای نظارت بر ثبت نام مدارس و نظارت بر حقوق اولیا و دانش آموزان در اداره کل، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرزتشکیل شده است، عنوان کرد: از همه دانش آموزان و اولیا ی استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبت نام در مدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.

 دانش آموزان و اولیا می‌توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی اینترنتی: Www.shekayat medu. ir نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البردر ادامه به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای کلاس های درس به دلیل رشد سالانه چهار درصدی دانش آموزی در استان پرداخت و افزود: تامین نیازهای مدارس و فضای آموزشی مناسب در مناطق پرجمعیت و مهاجر پذیر استان نیاز به افزایش مشارکت های مردمی دراین استان دارد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.