تحقق شعار رونق تولید مستلزم حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران است، تولید کنندگانی که برای ادامه فعالیت خود نیازمند عزم جدی و حمایت داخلی هستند.

در این میان یکی از استان هایی که با وجود داشتن بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی به عنوان قطب صنعت استان مطرح بوده و هست، البرز سرزمین ملقب به ایران کوچک است.

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرک های صنعتی کشور به نام شهرک صنعتی اشتهارد با داشتن حدود 2 هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان قرار دارد که نقش مهمی در تولید استان، منطقه و کشور دارد.

در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده یکی از مشکلاتی که صنایع البرز به خصوص در شهرک صنعتی اشتهارد با آن مواجه هستند، موضوع شعاع 120 کیلومتری است که سبب شده تا شاهد خروج بخشی از سرمایه گذاران از این شهرک باشیم.

این مساله موجب شد تا عزیزاله شهبازی استاندارد البرز به همراه مسئولان اقتصادی استان یکی از اولویت های خود را حل این مشکل قرار دهند؛ مشکلی که حل آن می تواند موجب بازگشت واحدهای تولیدی و رونق دوباره این واحدها باشیم.

همچنین یکی دیگر از مشکلات بخش صنعت و تولید در البرز، موضوع گمرک بود که  به این منظور تدابیر اساسی در استان با یاری دولت تدبیر و امید و عزم جدی استاندار و مسئولان استانی اندیشیده و هم اکنون ساختمان و تجهیزات آن آماده و بزودی با حضور یکی از مسئولان ملی راه اندازی می شود.

با استقرار گمرک در شهرک صنعتی اشتهارد واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای ترخیص کالا و انجام امور گمرکی خود مجبور نیستند که به دیگر استان ها مراجعه و می تواند هزینه های زیادی از دوش سرمایه گذاران بردارد.

این پروژه ها از جمله اقداماتی است که به همت دولت تدبیر و امید در بخش صنعت و تولید استان به خصوص در شهرستان اشتهارد در حال انجام است.

در چهارمین روز از هفته دولت 130 پروژه عمرانی در شهرستان اشتارد با 513 میلیارد تومان اعتبار که زمینه اشتغالزایی 2 هزار و 220 نفر را فراهم می کند به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است و بخش اعظمی از آنها مرتبط با بخش صنعت و تولید است.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز روز سه شنبه در حاشیه راه اندازی خط جدید تولید شرکت تولیدی پیمان پریسان (سان پک) در شهرک صنعتی اشتهارد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: خط جدید تولید این کارخانه یکی از نیازهای اساسی کشور است که در صنایع بسته بندی، مواد مایع به خصوص شبر و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: تا کنون انحصار تولید این گونه کالاها در اختیار یکی از شرکت های اروپایی بود و با تلاش سرمایه گذار متعصب  در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده، تجهیزات را وارد کشور کردند و شاهد هستیم که همین سرمایه گذار به تنهایی می تواند نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.

شهبازی اظهار داشت که همچنین این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخل این آمادگی را دارد که برای کشورهای منطقه نیز نیازهایشان را تامین کند.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی اشتهارد از مهم ترین شهرک های صنعتی در کشور است خاطر نشان کرد: جمع بسیاری از تولید کنندگان که در تولید و صادرات فعالیت می کنند در این شهرک قرار دارند و مسئولان ملی و استانی عزم خود را جزم کرده اندتا مشکلات سرمایه گذاران و تولید کنندگان در آن را برطرف سازند.

شهباری خاطرنشان کرد: یکی از موارد موضوع شعاع 120 کیلومتری است که در این رابطه اقدامات اولیه صورت گرفته و  می تواند تحرکی را در منطقه ایجاد کند.

به گفته وی پیگیری های فراوانی از سوی دولت تدبیر و امید در این رابطه انجام شده که امیدواریم در طی ماه های آینده با کار کارشناسی که صورت می گیرد، این دغدغه سرمایه گذاران، شرکت ها و کارخانجات که پیش از این سرمایه گذاری  و برنامه ریزی کرده اند برطرف و از معافیت ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع تصفیه خانه و گمرک نیز یکی از اقدامات اساسی در شهرک صنعتی اشتهارد است عنوان کرد: با توجه به اینکه مصرف برق در بخش صنعت استان در حدود 350 مگاوات است و اینکه یکی از مشکلاتی که تولید کنندگان و صنعتگران استان دارند، کمبود انرژی بوده بر این اساس در اولین روز از هفته دولت و با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی پیست برق 400 کیلو ولت در منطقه باغستان کرج آغاز شده است.

استاندار البرز بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی  پست 400 کیلو ولتی زکی آباد را در ماه های آتی خواهیم داشت و قرار بود که امروز کلنگ زنی یک پست برق 63 کیلوولتی نیز در اشتهارد داشته باشیم که در آینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان ملی این اقدام نیز صورت می گیرد.

 افتتاح رسمی تصفیه خانه و گمرک صنعتی اشتهارد را نیز در آینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان ملی خواهیم داشت.

شهبازی افزود: در حوزه تصفیه خانه و زیر ساخت ها اعتبارات خوبی در اختیار شهرک های صنعتی استان قرار داده شده و از فرماندار و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان انتظار داریم تا با یک هم افزایی شرایط را برای سرمایه گذاری بهتر در شهرک فراهم کنند.

7414/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.