سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز روز یکشنبه به ایرنا گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری  به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه فردی با ادعای داشتن تجربه در امر ساخت و سازهای ساختمانی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از یکی از شهروندان دریافت کرده و متواری شده است، پیگیری موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ساوجبلاغ قرار گرفت.

طی تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد متهم پس از آشنایی با فرد مالباخته، خود را پیمانکار و مجری ساخت و ساز پروژه های ساختمانی معرفی کرده و با شیوه متقلبانه ای به منظور انجام پروژه از مالباخته مبلغی را دریافت کرده است.

 این فرد کلاهبردار در ارتباط اولیه با چرب زبانی و استفاده از خودروهای گران قیمت اعتماد مالباخته را جلب کرد و سپس  با تنظیم قرارداد صوری برای انجام اسکلت بندی پروژه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از او دریافت می کند.

متهم پس از  دریافت وجه ارتباط خود با وی را قطع و متواری شده که با  تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی ماموران، مخفیگاه وی در تهران  شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

متهم در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما در مواجهه با مدارک و مستندات، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریال از مالباخته با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرده  که همدست های نامبرده را نیز شناسایی کرده  و در کمتر از یک شبانه روز دستگیر شد.

سردار محمدیان  به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی مورد به افراد ناشناس که با روش های متقلبانه خود را مجری پروژه های ساختمانی معرفی می کنند پرهیز کرده ودر مواجهه با چنین افرادی از طریق مراجع ذی صلاح تحقیق به عمل آورند.

۲۰۹۸/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.