در حاشیه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان سراسر کشور که در شهرکرد برگزار شد، میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست امضا کردند و در مدت برگزاری این مسابقات که تا پایان مردادماه ۹۸ ادامه داشت ،دانش آموزان شرکت کننده به فعالیت های فرهنگی در حوزه زیست محیطی پرداختند.

تیم دانش آموزی البرز در این دوره از مسابقات کشوری توانست در بخش فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی خوب عمل کند و تندیس دوستدار محیط زیست را برای استان به ارمغان آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت : در این میثاق نامه آمده است که ما دانش آموزان، ورزشکاران، مربیان ، سرپرستان و مسؤولان می دانیم: آب، هوا، خاک، گیاهان، درختان و جانوران آفریده های خداوند مهربان هستند. همه آفریده های خداوند ارزشمندند، پس به آنها احترام می گذاریم و از آنها درست نگهداری می کنیم.

سالار قاسمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : در بخش دیگری از این میثاق نامه اشاره شده است که زندگی ما به آب وابسته است، آب را درست مصرف می کنیم و آلوده اش نمی کنیم. زندگی وسر زندگی ما به هوای سالم وابسته است، هرگز به هیچ دلیلی هوا را آلوده نمی کنیم.

وی بیان داشت: در این میثاق نامه یادآوری شده که می دانیم یک کیسه پلاستیکی کمتر در روز یعنی چه!  می دانیم خرید در پاکت های کاغذی وچندبار مصرف یعنی چه! می دانیم کاغذ، پلاستیک، شیشه و فلز زباله نیستند! می دانیم که کاغذ بیشتر یعنی درخت کمتر می دانیم که درخت کمتر یعنی پرنده کمتر و می دانیم آسمان بی پرنده یعنی چه! می دانیم بدون درخت ها و فضای سبز، زندگی ممکن نیست، همیشه به فکرحفظ فضای سبز هستیم.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم همه را اصلاح کنیم، ما نمی توانیم به همه تذکر دهیم، اما از خودمان شروع می کنیم. پاسدار طبیعت ایران عزیز باشیم و به آن احترام بگذاریم از دیگر موارد عنوان شده در این میثاق نامه دانش آموزی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در طول  سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزی کشور به منظور ترویج فرهنگ زیست محیطی فعالیت های فرهنگی مختلفی صورت گرفت که تیم شنایدانش آموزان البرز موفق به کسب تندیس دوستدار محیط زیست شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: ورزشکاران این رشته ورزشی موفق به کسب ۱۴ مدال نقره و ۶ مدال برنز در بخش انفرادی و تیمی شدند و در مجموع توانستند عنوان دوم تیمی کشور را پس ازاستان تهران تصاحب کنند.

وی ادامه داد: کاپ اخلاق این رقابت ها نیز طبق ارزشیابی ناظران فدارسیون ورزش دانش آموزی کشور به ورزشکاران با اخلاق البرزی رسید.

قاسمی اضافه کرد: ۱۷۸ دانش آموز البرزی در رشته های مختلف ورزشی  به این دوره از مسابقات قهرمانی کشوری راهی شدند.

وی عنوان کرد: کاروان ورزشی دانش آموزان البرزی با گرامیداشت نام شهید مدافع حرم « عبدالرشید رشوند»  در مسابقات کشوری حضور پیدا کرد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.