به گزارش ایرنا، علی درویش پور  روز شنبه در دومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردو غبار که در استانداری البرز برگزار شد،  افزود:  یکی از دغدغه های البرز بحث آلودگی هوا است که تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان خواهد گذاشت و متاسفانه بیشترین درصد آن مربوطه به کلانشهرکرج است. 

وی با تاکید بر پیگیری دستگاه های اجرایی در عمل به تکالیف خود در برنامه کاهش آلودگی هوای استان، اظهار داشت: ضروری است تمام دستگاه های دولتی استان در بحث معاینه فنی موتورخانه ها ومواردی که باعث انتشار آلودگی می شود توجه جدی کرده و در خصوص خودروهای دودزا و صنایع آلاینده محیط زیست نیز هیچگونه اغماضی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: عملکرد بعضی از دستگاه ها در مقابل آلودگی هوا قابل تقدیر است که از جمله می توان به عملکرد شرکت گاز استان در انجام تکالیف مقرر در آلودگی هوا اشاره کرد که اقدامات قابل تقدیری در زمینه گازرسانی روستاها و تغییر سوخت مایع واحدهای صنعتی به سوخت گاز انجام داده اند.

 همه دستگاه های اجرایی عضوکارگروه کاهش آلودگی هوا می بایست هر ماه گزارش اقدامات خود را در اجرا و پیگیری مصوبات هیئت وزیران و کارگروه کاهش آلودگی هوا  به دبیرخانه ارائه کنند.

 همچنین با مجری طرح مطالعاتی تعیین سیاهه انتشار آلودگی هوا که توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با نظارت محیط زیست استان در حال انجام است، همکاری لازم ضروری است .

رویش پور در خصوص تکالیف جهادکشاورزی استان در زمینه  ساماندهی دام های غیر مجاز و شترهای سرگردان در اراضی مربوط به حاشیه تالاب صالحیه، اظهار داشت : جهاد کشاورزی استان باید در جهت اجرایی شدن تکلیف اهتمام ورزیده و نتایج اقدامات به عمل آمده برای ساماندهی شترهای سرگردان را به استانداری و دبیر کارگروه گزارش کنند.

درابتدای این نشست نیز فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر کارگروه گزارشی از وضعیت کیفی هوا واقدامات انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی استان ارائه کرد وخواستار توجه ویژه دستگاه های عضو کارگروه بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه شدند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.