سرهنگ محمد نادربیگی روز یکشنبه درگفت  وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اعضای این باند کلاهبرداری اقدام به ۲۵۰ فقره سرقت سیستم ترمز از خودروهای سنگین و ترانزیت خارجی در آزادراه های کشور به ویژه استان های تهران و البرز کرده بودند که موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرارگرفت.

طبق بررسی های اولیه مشخص شد زمانی که رانندگان خودروهای  سنگین  اقدام به پارک این خودروها درحاشیه اتوبان تهران - کرج - قزوین کرده و درحال استراحت بودند سارقان اقدام به سرقت سیستم ترمز خودرو کرده و رانندگان زمان حرکت متوجه سرقت سیستم ترمز می شدند.

کاراگاهان پلیس آگاهی البرز با تلاش شبانه روزی و تحقیقات گسترده یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با تمرکز برفعالیت های نامبرده مشخص شد که وی نیز راننده خودروی سنگین است که به همراه ۶ نفر دیگر با تشکیل یک باند اقدام به سرقت در محورهای اصلی تهران و البرز می کنند.

سرهنگ نادربیگی افزود: با اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و دریک عملیات همزمان هفت نفر ازمتهمان که ازسارقان سابقه دارهستند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد : بررسی ها نشان داد که  یکی از اعضای باند نیز به جرم قتل یک کارگر ساختمانی درجاده کرج - چالوس تحت تعقیب قضایی بوده است.

متهمان در اعترافات خود به ۲۵۰ فقره سرقت ترمز ABS خودروهای تریلر و ترانزیت خارجی درسطح کشور اذعان داشتند که درهنگام شب و زمان استراحت رانندگان درحاشیه اتوبان و آزادراه ها اقدام به سرقت کرده و اموال مسروقه را به ۲ مالخر به قیمت پایین تر از ارزش واقعی فروخته اند.

مالخران نیز پس ازدستگیری به خرید ۱۲۰ دستگاه ترمز ABSاز سارقان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد که متهمان همچنین درادامه بازجویی ها به ۵۰ فقره سرقت خودرو و داخل خودرو سواری اعتراف  و تاکنون  ۳۰ نفر ازمالباختگان شناسایی و تلاش برای سایر مالباختگان ادامه دارد.

۲۰۹۸/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.