به گزارش ایرنا، علی درویش پور روز شنبه در نشست بررسی رانش زمین در  طالقان و جانمایی جایگاه های سوخت  این شهرستان افزود: باید تکمیل محور هشتگرد -  طالقان هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد و اعتبارات جذب شده به صورت بهینه صرف شود بنابراین نباید هزینه اضافی بر پروژه ها تحمیل کرد. 

وی ادامه داد: مشکل رانش زمین در طالقان  ناشی از ساختار توپوگرافی منطقه  و جریان آب های سطحی و آبهای زیرزمینی  است و بارش های فروردین ماه ۹۸  این رانش  را تشدید کرده است.  

درویش پور گفت: باید جایگاه های سیار برای شرایط بحران توسط شرکت فرآورده های نفتی البرز در این شهرستان  جانمایی و پیش بینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی  بیان داشت: برای تهیه طرح تفصیلی باید از ظرفیت های سازمان زمین شناسی بهره برد و  ضرورت دارد شهرداری طالقان در جلوگیری از واگذاری زمین در نقاط بحرانی که احتمال رانش زمین بسیار زیاد است، مجدانه اقدام کند.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار البرز در پیگیری مشکلات پیرامون رانش های زمین در شهرستان طالقان گفت: برای رونق اقتصادی و صنعت گردشگری استان ضرورت دارد اقدامات لازمدر طالقان به عمل آید.

هفته گذشته  وزیر راه و شهرسازی در بازدید جاده در دست ساخت  هشتگرد - طالقان ، بهره برداری از آن را منوط به ایمن سازی مسیر موکول کرد.

قرار بود که جاده اواخر تابستان جاری به بهره برداری برسد.  

در صورت بهره‌برداری از این محور که در ردیف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز قرار گرفته، مسیر طالقان به تهران ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر و مدت‌زمان سفر نیز حدود یک ساعت کاهش می‌یابد.

عملیات  ساخت جاده هشتگرد - طالقان در زمستان  سال ۱۳۶۸ آغاز شد و اکنون پس از ۳۰ سال از کلنگ‌زنی این پروژه مهم با  ۴۲ کیلومتر مسافت حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.