به گزارش ایرنا، دشمنان نظام اسلامی می خواهند کشور با یک چالش بزرگ مواجه باشد تا به اهداف شوم خود یعنی تضعیف جایگاه انقلاب اسلامی ایران برسند ولی ایران اسلامی همواره در مسیر توسعه قرار دارد و در این بین ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی به ویژه در عرصه دانش بنیان از دید کارگزاران نظام اسلامی مغفول نمانده است.
دشمنان به ویژه آمریکا علاوه بر تحریم ها ناجونمردانه با تبلیغات منفی در تلاش برای قطع رابطه کشورهای مختلف با ایران اسلامی بودند که این حربه آنان نیز کارساز نشد چرا که محققان داخلی با تکیه بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت های داخلی بذرافشانی امید را در جامعه به ثمر نشاندند.
پارک علم و فناوری البرز در کنار سایر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این استان با 13 پژوهشکده و 11مرکز  فناورانه در حوزه های مختلف تولیدی،  تمام توان خود را برای استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی برای نمایش عیار بالای ایران اسلامی در کم اثر نمودن تحریم ها انجام داده است.
در کنار این ظرفیت ها ، اراضی قابل کشت و اقلیم مناسب سبب شده تا بسیاری از کشورها به رغم تبلیغات منفی علیه ایران اسلامی برای ممانعت از سرمایه گذاری درآن مذاکراتی را برای تحقق این مهم در پیش گیرند .
به همین منظور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند با حضور در پارک علم و فناوری ضمن بازدید از قابلیت ها و ظرفیت های این پارک در حوزه های مختلف خبر از تمایل یکی از شرکت های دارویی ایرلند برای همکاری در بخش تولید دارو با توجه به پتانسیل های موجود درآن داد.
سفیر ایران در ایرلند روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: استان البرز ظرفیت های قابل توجهی در حوزه تحقیقات و پژوهش دارد و  وجود مراکز تحقیقاتی بسترها را در این زمینه فراهم کرده است.
مسعود اسلامی افزود: درصورت سنجش مزیت های نسبی هراستان در ایران اسلامی باید با نیازهای کشور ایرلندمی توان به نتایج بهتری دست یابد.
وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه استان البرز در حوزه دارویی ادامه داد: همکاری خوبی بین ایران و ایرلند در این زمینه می توان بوجود آورد.
اسلامی تاکید کرد: توان تحقیقاتی قابل توجهی در البرز شاهد بودیم و مدیریت خوب پارک علم و فناوری مزیت خوبی برای همکاری بیشتر با کشور ایرلند به شمارمی رود.
سفیر ایران در ایرلند افزود: امروز شاهد فشارهای بسیاری برکشور هستیم که با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های قابل توجهی که در حوزه دانش بنیان است می توان به موفقیت های قابل توجهی دست یافت.
وی تاکید کرد: امروز هرچه بیشتر باید بسترهای و زیرساخت های اعتمادسازی به کشور ایران را فراهم کرد و دراین مسیر راهی جز کارآمدی دانش و تجربه نداریم .
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز نیز در این نشست افزود:  البرز رنگین کمانی از اقوام مختلف است که این امر ، فرصت برای این استان به شمار می رود .
عطاء الله ربانی اظهار داشت: شهرک دارویی برکت ،  توانسته است تولیدات قابل توجه با هم افزایی و تعاملی که به واسطه استاندار البرز در این استان محقق شده  است را داشته باشد  و بسترها را برای سرمایه گذاری هرچه بیشتر فراهم کرده است.
ربانی گفت: تولید بالا و کیفی تخم مرغ ، قارچ و سایر محصولات کشاورزی حاکی از وجود بسترهای لازم در عرصه کشاورزی برای همکاری و تعاملات خارجی است .

8029/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.