مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی سه روز آینده شاهد افزایش میزان آلاینده‌ها در برخی مناطق استان هستیم.

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: امروز شنبه (29تیر) آسمان استان صاف تا کمی ابری است و در برخی ساعات شاهد افزایش شدت وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا سه روز آینده ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد استقرار هوای گرم تا اواخر این هفته ادامه دارد به طوری که بیشینه دما در استان در گرمترین نقطه (اشتهارد) به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

این مسئول با اشاره به میانگین سرعت باد دراستان توضیح داد: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد در استان بین پنج تا شش متر در ثانیه متغیر است.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: با توجه به خشکی علوفه‌های مراتع و عرصه‌های طبیعی استان، از گردشگران درخواست می‌شود پس از پایان تفریح، از خاموش شدن آتشی که برای پخت غذا و ... روشن کرده‌اند اطمینان حاصل کنند چون کوچکترین اهمالی در این خصوص ممکن است به آتش‌سوزی بزرگی در مراتع ختم شود.

رحمانیان ابراز کرد: علوفه‌های مراتع خشک هستند واگر آتش ایجاد شده رها شود، به واسطه وزش باد به سرعت گسترش یافته و خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کیفی هوای استان افزود: طی 72 ساعت آینده میزان آلاینده‌های هوا در برخی شهرستان‌ها از جمله فردیس، اشتهارد و شهر هشتگرد افزایش می‌یابد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.