به گزارش ایرنا، دکتر سعید جوانشیر مدیر کل بیمه سلامت استان البرز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این ‌طرح بیش از چهار هزار پزشک‌ طرف قرارداد در استان البرز داریم که باید به سمت الکترونیکی شدن نسخه ها پیش برویم.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته چهار میلیون بستری ‌در کشور داشتیم، گفت: از این ‌تعداد بیش از 89 هزار نفر دربیمارستان های البرزبستری بودند.
وی تاکید کرد: حدود 85 درصد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت رایگان ‌بوده و پولی پرداخت نمی کنند و از دفترچه رایگان‌ نیز استفاده کرده و دولت هزینه آنان را متقبل شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز اظهارداشت:حدود 11.5 درصد کد آزمایشگاه در نسخه بیمه
سلامت نوشته می شود که آمار بالایی است.
جوانشیر افزود: الکترونیکی کردن‌نسخه ها سال گذشته توسط سازمان تامین اجتماعی شروع شد و توسعه این امر با جدیت در دولت و از سوی وزیر بهداشت و درمان دنبال می شود.
این مسئول گفت: سال گذشته 20 میلیون جلد دفترچه بیمه سلامت در کشور صادر شد که هزینه زیادی برای دولت دارد.
جوانشیر بیان داشت : این درحالی است که حدود 16 درصد این دفترچه استفاده می شود و مابقی بلا استفاده می ماند.
وی در زمینه آخرین پرداختی موسسات در سال 97 گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی البرز تا پایان آذرماه پارسال 70 درصد طلب خود را دریافت کرده است.
وی افزود: در این بخش بیمارستان ها تا مهر ماه پارسال 45 درصد طلب خود را دریافت کردند، داروخانه ها تا پایان آبان ماه 97 تسویه شدند و بقیه مراکز 45 درصد طلب آذر خود را دریافت کرده اند.
فلاح نژاد فرماندار شهرستان نیز در مراسم افتتاحیه طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان نظرآباد فلاح نژاد ضمن تشکر از شبکه بهداشت استان البرز با بیان‌این که اجرای این طرح کمک‌ شایانی به محیط زیست و حفاظت از آن است گفت: در این طرح مسایل زیست محیطی بسیاری مد نظر قرار گرفته که از اهمیت بالایی برخوردار است .
وی افزود: خوشحالم که با اجرای این طرح از هدر رفت کاغذ و اقلامی از این دست کمک کرده و صرفه جویی های خوبی با اجرای این طرح صورت خواهد گرفت.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.