« سولاریوم دستگاهی برای برنزه ‌کردن پوست بوده که چند سالی است وارد کشور شده و در سالن‌های زیبایی و استخر‌ها استفاده می شود».
سرهنگ محمد نادربیگی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا درپی رصد انبارها و دپو های کالاها این 2دستگاه سولاریوم قاچاق را در یک انبار درکرج کشف کردند.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی این دستگاه های کشف شده بیش از 700 میلیون ریال برآورد شده که یک نفر دراین زمینه دستگیر شده است.
نادربیگی افزود: باتوجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خدمات سولاریوم را به علت عوارض حاد پزشکی غیرمجاز اعلام داشته و تاکنون هیچگونه مجوزی درخصوص واردات دستگاه های سولاریوم صادر نکرده ورود واستفاده آن درمراکز مختلف ممنوع است.
وی گفت: قانونگذار دخالت در امور پزشکی را در زمره جرائم کیفری قرار داده و حسب این موضوع دربرخورد با انجام این گونه خدمات، با توجه به قاچاق بودن دستگاه ها و همچنین دخالت در امور پزشکی، محل انبار مورد نظر بلافاصله پلمب
شد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: تامین، نگهداری، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام با توجه به مفاد تبصره 2 ماده قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، جرم است و متخلفین در این حوزه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.