معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: چیزی به نام تبدیل وضعیت نیروی قراردادی در بدنه دولت وجود ندارد چرا که نیروی رسمی دولت شدن باید طی آزمون در شرایط برابر انجام شود.

به گزارش ایلنا، جمشید انصاری امروز در نشستی که در سازمان برنامه و بودجه استان البرز، برگزار شد، گفت: نیروی انسانی که جذب دولت می شود باید فردی برخوردار از عالی ترین سطح دانش باشد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: چیزی به نام تبدیل وضعیت نیروی قراردادی در بدنه دولت وجود ندارد چرا که نیروی رسمی دولت شدن باید طی آزمون در شرایط برابر انجام شود.

رئیس سازمان استخدامی و امور اداری کشور به آموزش نیروهای انسانی در البرز اشاره کرد و افزود: این اقدام قابل تقدیر است اما افرادی باید مشمول این طرح شوند که دارای اطلاعات و زمینه علمی کافی باشند و دوره های آموزشی با هدف ارتقای دانش افراد برگزار شود.

وی بیان کرد: نهادهای اجرایی نباید جایی برای آموزش و فراگیری علم باشد بلکه باید اقدامات در راستای به روز شدن اطلاعات و مطالب علمی انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: البرز جایگاه ویژه ای دارد و ما این استان را در امر تأمین نیروی انسانی حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان استخدامی و امور اداری کشور ادامه داد: نظام های مدیریتی باید با توجه به شرایط، ابداعات و فعالیت های مدیریتی خاص داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: سال های 98 و 99 سخت ترین دوران مدیریتی کشور است که اگر ابتکار مدیریتی نداشته باشیم کنترل شرایط دشوار خواهد بود.

انصاری با تأکید بر لزوم ساماندهی امکانات موجود اضافه کرد: تصویربرداری و مطالعه امکانات موجود با هدف راستی آزمایی می تواند شرایط و نحوه مدیریت را ارتقاء دهد.

به گفته وی، لازم است سازمان‌های مدیریت برنامه‌ریزی استان‌ها ارتقاء یابد و نیروهایی جذب شوند که شرایط پیشرفت را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان استخدامی و امور ادارای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در بخش سازمان برنامه و بودجه با مشکلاتی شدیم افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با تفویض اختیارات مدیریت کشور، توسعه و بهبود بیشتری در راستای ارائه خدمات به مردم خواهیم داشت اما عادت مداخله در مسائل ریز دستگاه ها مشکل ساز شد.

وی اظهار کرد: امروز که به صورت مستقل فعالیت می‌کنیم، اقدامات ما تحت عنوان تسهیل‌گری انجام می شود و باید اقداماتی را برنامه ریزی کنیم که دستگاه های اجرایی استان مأموریت های خود را بهتر انجام دهند.

وی ادامه داد: 68 درصد نیروی انسانی شاغل در بدنه دولت، کمتر از 15 سال سابقه کار دارند که این امر نشان از جوان بودن نیروهای البرزی دارد، در صورتی این شاخص به طور متوسط در کشور حدود 51 درصد است.

انصاری گفت: در البرز 46 درصد از کل کارمندان را بانوان تشکیل می دهند که در متوسط کشوری این میزان به 42 درصد می رسد.

وی افزود: تجربه نشان می دهد که بانوان در محیط کار دارای ملاحظات انضباطی بیشتری هستند و این امر به آقایان نیز در تسری پیدا می کند.

این مسئول اضافه کرد: نسبت مدیریتی بانوان از کل کارمندان نیز بدون احتساب شاغلان آموزش و پرورش 16 درصد است که با در نظر گرفتن آمار مدیریت 48 درصدی بانوان البرز در آموزش و پرورش می توان گفت که البرز به مرز تحقق 30 درصد از پست های مدیریتی برای بانوان طبق وعده دولت نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، درصد بالایی از مدیران البرزی جوان هستند، گفت: بدون احتساب آمار شاغلان آموزش و پرورش، 62 درصد نیروی انسانی البرز دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.