معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ، گفت: نباید فرقی بین نخبگان و برگزیدگان علمی و مهارتی، قائل شد چراکه منتخبین در این برنامه از نقاط قوت برخوردار هستند و با توجه به موقعیت کشور و تحریم موجود، تقویت نیروهای مهارتی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید پاک سرشت امروز در نشست صمیمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نخبگان مهارتی، اظهار داشت: این جلسه جمعی از شرکت کنندگان مسابقات ملی و برگزیدگان ملی مهارتی است که در مرحله پایانی گزینش قرار دارند و از بین 30 نفر، 11 نفر به رقابت های روسیه راه پیدا می کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی، گفت: در حوزه تربیت و انتخاب بهترین نخبگان و حصول نتیجه مطلوب برای شرکت کنندگان برنامه ریزی شده است.

پاک سرشت تصریح کرد: لازم است به مساله فرهنگی مهارتی با نگاه ویژه ای مورد توجه مدیران ارشد کشور قرار گیرد چراکه این رقابت ها در بین شرکت کنندگان سرتاسر کشور بوده و ساختار اجرای مسابقات از ارزیابی استاندارد‌های جهانی برخوردار است.

پاک سرشت با اشاره به اینکه افراد مدال آور عمدتا مورد حمایت بنگاهها خواهند بود، ادامه داد: تعدادی از برگزیدگان، کارآفرین هستند و در حرفه مهارتی خود توانسته اند تعدادی را نیز مشغول به کار کنند.

پاک سرشت با انتقاد از تبعیض نخبگان علمی و مهارتی، گفت: لازم است بنیاد مهارتی نخبگان ایجاد شود چراکه منتخبین در این برنامه از نقاط قوت برخوردار هستند و با توجه به موقعیت کشور و تحریم موجود، تقویت نیروهای مهارتی حائز  اهمیت است.

وی تصریح کرد: این مسابقات در کشور طی سه دوره پیش از انقلاب آغاز شده است و امروز شاهد برگزاری هجدهمین دوره آن در کشور هستیم که با 45 دوره مهارت جهانی همراه است.

این مقام مسئول از اشتراک اطلاعات مهارتی خود با سایر کشور ها در راستای ارتقاء سطح علمی کشور خبر داد و گفت: مسئله عضویت ما در سازمان جهانی مهارت بسیار حائز اهمیت است اما تا کنون در فهرست جامع بین المللی ثبت نشده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای در پایان خاطر نشان کرد: توجه به نخبگان جوان مورد تأکید هستند که باید به نخبگان مهارتی نیز توجه شود و در تشکیلات نخبگان کشور برای نخبگان مهارتی جایگاهی تعریف شود تا جسارت و امید برای این کشور زنده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.