مصطفی میرسلیم روز شنبه در بازدید از سازمان ملی استاندارد ایران در کرج افزود: از سال 90 قرار بود به استاندارد یورو چهار در سوخت برسیم ولی این رویه با کندی مواجه شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت استاندارد سازی سوخت و خودروهای تولیدی دارای اهمیت حیاتی است، گفت: در بخش پالایش، فعالیت های خوبی را برای ارتقای کیفیت سوخت انجام داده ایم.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برای ارتقای استاندارد خودروها هم اقداماتی صورت گرفته است اظهار داشت: ولی بهبود کیفیت خودروها بدون ارتقای کیفیت سوخت نتیجه ای نمی دهد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیتهایی در زمینه ارتقای سوخت و خودرو انجام شده و این زنجیره موفق عمل کرده ولی نمی توان به طور قطعی نظر داد.
میرسلیم در ادامه نظارت بر شاخصه های استاندارد را مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: در مسیر حمایت از کالای ایرانی و توسعه صادرات ، این مهم باید بعنوان محور اصلی فعالیت ها قرار گیرد.
وی تاکید کرد: نظارت بر محصولات تولیدی راه را برای جلوگیری از تخلفات و عرضه محصولات مرغوب هموار می کند.
میرسلیم اظهار داشت: در حال حاضر در کشور شرایط خاصی نسبت به تحریم ها حاکم است که در این برهه از زمان جایگاه استاندارد یک جایگاه ویژه است.
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی به تولیدکنندگان خارجی وابسته هستیم چون ایجاد برخی تجهیزات تخصصی در داخل کشور به صرفه اقتصادی نیست.
میرسلیم با اشاره به اینکه بدون شک تحریم ها مانعی برای رسیدن به اهداف ما در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت است اما با دور زدن تحریم ها و استفاده از توان مراکز علمی می توان تا حدی جلوی این مشکلات را بگیرد.
7411/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.