به گزارش ایرنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری طالقانی روز دوشنبه در آیین درگذشت جانسوز معلم با اخلاق البرزی و فرزندش در حادثه دلخراش سیل شیراز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: دولت، دستگاه های امدادرسان، نیروهای مسلح و مردم با تمام قوا به یاری سیل زدگان شتافته و با نشان دادن همدلی و همبستگی عزم مثال زدنی خود را برای برون رفت از شرایط فعلی و بازگرداندن آرامش به مناطق سیل زده به نمایش گذاشته اند.
وی بیان داشت: مردم و مسئولان در همه استان ها بسیج شده اند تا به آسیب دیدگان کمک کنند ودر طی چند روز گذشته نیز در استان البرز شاهد این مهرورزی و مشارکت هستیم.
صابری در بخش دیگری از سخنانش از معلم به عنوان خلق کننده سرمایه اجتماعی یاد کرد و یادآورشد: معلم 2 وظیفه مهم تعلیم و تربیت نسل آینده را به عهده دارد و هیچ شغلی در جهان نیست که چنین وظیفه سترگی داشته باشد.
وی توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه ای را متاثر از آموزه های معلمان د انست و ادامه داد: دانش آموزان به عنوان فراگیر و معلم نیز در جایگاه آموزش دهنده علم ، سرمایه اجتماعی برای تولید ثروت ملی محسوب می شوند.
وی تاکید کرد: هیچ جامعه ای بدون معلم به دانایی نمی رسد و توسعه پایدار هر جامعه ای با آموزش و پرورش کارآمد و پویا و دانش آموزان خلاق و مبتکر حاصل خواهد شد.
در این آیین که از سوی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، مسئولان البرز، خانواده معظم شهدا، معلمان و دانش آموزان این استان حضور داشتند، یاد و خاطره معلم با اخلاق البرزی مرحوم دکتر محمود حقیقت و فرزندش یاسین حقیقت را گرامی داشتند.
استان البرز 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.