سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و تسلیت از دست دادن هموطنانمان در سیل، افزود: اقدامات سپاه امام حسن مجتبی (ع) در خدمات رسانی به مناطق سیل زده ملی، محلی و منطقه ای خیلی گسترده بوده است.
وی اظهار داشت: بخش اول مربوط به سیل استان های گلستان و مازندران بود که در همان دقایق اولیه قرارگاه کمک رسانی سپاه استان به دبیری بسیج سازندگی البرز در گلستان تشکیل شد.
وی گفت: به این منظور فراخوانی برای جمع آوری کمک های مردمی در نواحی، پایگاه ها و حوزه های بسیج صورت گرفت که کمک های نقدی و غیرنقدی خوبی جمع آوری و روز دوم سیل به منطقه گلستان ارسال شد.
مولایی افزود: برای خدمات رسانی در گلستان ابتدا ماموریت کمک رسانی برای شهر گمیشان و بعد شهر خواجه نفس را به سپاه استان ابلاغ کردند که به همین منظور سازندگی البرز در منطقه مستقر شدند و با اعزام نیرو و تجهیزات از همانجا هدایت و کمک ها را ارسال کردند.
وی اظهار داشت: بعد از قضیه گلستان و مازندران خطر سیل و آبگرفتگی در استان البرز نیز پیش بینی شد که سپاه استان ابتدا با بررسی توپوگرافی منطقه نقاط بحرانی و آسیب پذیر را استخراج کرد و در جلسات مدیریت بحران به صورت مرتب مطرح و موارد را گوشزد کردند و برای مقابله آماده شدند.
فرمانده سپاه البرز اضافه کرد: نواحی استان در تمام مناطق و لشکر عملیاتی 10 سید الشهدا (ع) و بقیه رده های سپاه آماده شدند و ماموریت هایشان برای برخورد با حوادث ا حتمالی ابلاغ و آماده شدند.
وی گفت: به طوریکه پس از بارش ها و وقوع سیل و آبگرفتگی های محلی و طغیان رودخانه کردان و ریزش کوه در جاده ها تمام فرماندهان نواحی به همراه نیروهایشان با بسیج تمام امکانات وارد عمل شدند و کمک های خوبی را ارایه کردند.
وی یادآور شد: همچنین هماهنگی های مناسبی که بین اصناف و بخش های خصوصی برای کمک به سیل زدگان صورت گرفت ضمن اینکه تعدادی خودرو و دستگاه های سنگین مهندسی برای لایروبی نهرها و رودها و کمک به رفع انسداد مسیر سیلاب ها اعزام شد.
***موکب داران به خوزستان و لرستان می روند
مولایی همچنین با اشاره به وقوع سیل در استان های خوزستان و لرستان و بروز خسارات سنگین، افزود: برای این 2 استان نیز کمک های نقدی جمع آوری شد.
وی اظهار داشت: همچنین بسیجیان که در ایام اربعین موکب دار بوده و یا آشپزخانه زده اند برای اعزام و خدمات رسانی به لرستان و خوزستان اعلام آمادگی کرده اند که امروز 2 یا سه گروه موکب دار به این مناطق اعزام می شوند.

***اعزام گروه های جهادی به لرستان در دستور کار است
رئیس بسیج سازندگی استان البرز نیز با اشاره به اینکه سپاه البرز معین 7 روستای سیل زده گلستان شده است، افزود: برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده، استان های کشور تقسیم بندی شده و هفت استان معین گلستان هستند.
سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند اظهار داشت: در مجموع 20 استان برای مدیریت بحران سیل و .. در کشور به عنوان معین انتخاب شده اند که 12 استان نیز با توجه به بحران های داخلی در آنها، باید در مقر استان آمادگی لازم را داشته باشند.
وی گفت: اگر چه حوزه فعالیت البرز در گلستان تعریف شده ولی نمی توانیم نسبت به گلستان نیز بی تفاوت باشیم در نتیجه اقلام دارویی، پوشاک، بیل، بیلچه، چکمه و ... نیز به این استان ارسال شد.
ترکاشوند افزود: در حال حاضر تمام تشکیلات و تجهیزات آماد و پشتیبانی سپاه و لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان کاملا در اختیار ستاد بحران قرار دارد.
ترکاشوند افزود: در این بحبوبه، در مناطقی از البرز سیلاب های فصلی موجب آبگرفتگی در چالوس، بالا طالقان، نجم آباد نظرآباد و ... شد که بسیج سازندگی نیز در مرتفع ساختن این سیلاب ها همانند دیگر دستگاه های استان مشارکت داشت.
وی تصریح کرد: استان گلستان تا چند روز آینده به شرایط ایده آل و آرمانی باز می گردد اما در ادامه گل و لای از مناطقی که سیل به وقوع پیوسته است خارج می شود در حالیکه وضعیت در خرم آباد مساعد نیست.
ترکاشوند گفت: البرز به جز تهیه اقلام برای لرستان، اعزام چند گروه جهادی را طی روزهای آینده به این استان خواهد داشت اما مشکل اساسی منطقه این است که باید شرایط جوی پایدار شده و سیل فروکش کند تا آب از خانه های مردم تخلیه شود.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز اضافه کرد: اولویت کمک های اهدایی بیل، بیلچه، فرغون، چکمه و ... است اما هلال احمر البرز و کانون شهید سبحانی کرج پذیرای هر گونه کمک مردم خواهد بود.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.