به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج
اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر همه قشرهای مردم ایران پای کار آمدند و با هموطنان همدردی و همراهی کردند لیکن جلوه دیگر این سیل این بود که چهره منحوس استکبار را برای مردم و جهان مشخص کرد.
وی اظهار داشت: عده ای که دم از حتی حیوان دوستی می زنند (سران آمریکاا)و برای کارهای نکرده خیمه شب بازی می کنند اما جلوی خدمت رسانی به انسان های بی پناه را گرفتند.
امام جمعه کرج خطاب به آمریکایی ها گفت: مگر نمی گویید به قوانین بین المللی پای بند هستید و کشورهای دیگر را تشویق می کنید که بر اساس این قوانین هر حرکتی که جان انسان ها را به خطر بیندازد جرم است وهر تحریمی علیه ایران نقض قوانین بین المللی است؛ در نتیجه نمی توانید مانع کمک رسانی هلال احمر باشید ولی این ممانعت را ایجاد کردید.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه این تحریم و اعمال محرومیت طبق کدام قانون صورت می گیرد، تصریح کرد: شعار بشردوستی می دهید و اقدام بر علیه بشریت می کنید؛ پلید و منفور بودید منفورتر شدید؛ مردم ایران خیانت های شما را فراموش نمی کنند و ایران و ملت ایران هرگز دست به سوی آمریکا و دشمنان قسم خورده اش دراز نمی کند.
وی گفت: مسئولین داخلی هم این حرکت دشمنان را ببینند و بدانند که مردم ایران برای آن ها اهمیتی ندارند و دروغ می گویند که برای مردم می خواهند خدمت کنند.
امام جمعه کرج با تبریک فرا رسیدن سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: حرکت در مسیر نهضت عاشورایی رمز موفقیت سپاه در تمام عرصه ها بوده است .
وی گفت: اگر به وجوه مشترک پاسداری در انقلاب امام حسین (ع) و ایران اسلامی توجه کنیم، نابرابری و مظلومیت جبهه حق در مقابل باطل در هر دو روزگار دیده می شود.
حسینی همدانی افزود: لازمه مقاومت، پیروزی و نبرد با دشمنان، داشتن ایمان قوی و اطمینان راسخ به هدف و آماده بودن برای جانفشانی و ایثار است که همگی در فرهنگ حسینی به دست می آید و آموخته می شود.
وی با تاکید بر اینکه رمز موفقیت سپاه در تمام این سال ها اتصال به قیام امام حسین (ع) و حرکت عاشورایی بوده، ادامه داد: روز پاسدار یعنی روز جانفشانی در راه دین و حرکت در راه اسلام است و لذا این عنوان بر هر کسی که اینگونه حرکت می کنند و عمل می کنند، زیبنده هست.
امام جمعه کرج گفت: بعضی از شیوخ عقب مانده و وابسته منطقه و جریان های ضد انقلاب، عامل اصلی شکست های خود در منطقه، انقلاب اسلامی، شکل دهی جبهه مقاومت، بیداری اسلامی و ده ها موفقیت را در سپاه می بینند و از تمام امکانات خود و با هزینه زیاد تلاش می کنند تا این سپاه که یک رکن انقلاب است را نزد مردم ایران تخریب کنند.
وی افزود: این نهاد انقلابی در تمام عرصه های مورد نیاز کشور در ماهیت های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وارد میدان شده و برای رفع محرومیت نیز با اجرای پرژه های عمرانی و جهادی خدمات رسانی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: نزدیک ترین خدمت سپاه را نیز در جریان اخیر سیل که حدود 400 روستا و شهر کشور را درگیر کرد دیده شد که از فرمانده تا نیروهای عادی همه خدمت به مردم را افتخار خود دانستند.
***روز پاسدار فرصتی مناسب در آستانه گام دوم انقلاب
حسینی همدانی، روز پاسدار را فرصت مناسبی در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و دهه پنجم انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید رسالت این نهاد انقلابی از نظر ماهیت و نقش ها برای آحاد مرم به خصوص جوانان بیشتر شناسانده شود.
وی با اشاره به اینکه از استان ما خدمات خوبی به این استان ها گسیل داده شد که جای تقدیر دارد، بیان داشت: توصیه می کنم که به تذکرات امام مسلمین به مسئولین دقت و توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: در این جریان عده ای سربلند شده و سربلند بیرون آمدند و جلوه های ماندگار خلق کردند و عده ای روسیاه باید پاسخگو باشند.
امام جمعه کرج گفت: برخی بودند که باید از خدمات ارایه شده آنان تشکر می کردند که حتی یک خداقوت نگفتند و گاهی مذمت کردند.
حسینی همدانی اظهار داشت: روز ولادت امام حسین (ع) همزمان با روز ملی فناوری هسته ای مصادف شده که این روز تودهنی به آمریکا هم هست.
وی ادامه داد: رسیدن به این توانایی یعنی تودهنی به آمریکا است که رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم فرموده اند توجه به داخل و جوانان خودمان باشد.
امام جمعه کرج افزود: اگر چه این قدرت و فناوری به دست آمده بعد از مدتی با برجام خسارت زده شد و از آن کارایی لازم افتاد و مشکلات کنونی قسمتی مربوط به برجام است و مسئولین هم باید در تعاملات آینده با اروپا این خسارات را فراموش نکنند.
وی ادامه داد: در 20 فروردین سال 59 کارتر دستور قطع روابط سیاسی و اقتصادی با ایران را داد و ایران به قطع رابطه نکرد و آن ها ابتدا این کار را کردند و این حرکت نقطه عطف و رشد کشور و راهی برای اعتلای و بالندگی کشور شد.
حسینی همدانی گفت: در حالیکه آن ها می خواهستند ایران را منزوی کنند ولی امروز آن ها کجا هستند و ایران کجا هست به طوریکه رئیس جمهور آمریکا حتی نمی تواند به راحتی به عراق برود و باید شبانه و مخفیانه به این کشور سفر کند.
وی افزود: اقتدار دفاعی ما تثبیت شد و تفکر انقلابی ما به کشورهای دیگر رسید؛ قدرت آمریکا در منطقه و جهان به شدت کاهش یابد و اکنون جز نعره های از روز عجز چیزی از آمریکا باقی نمانده است.
وی بیان داشت: سرسپرده های داخلی هم راه به جایی نمی برند زیرا ملت ایران دشمنان خود را شناخته و تا نابودی آنان خستگی ناپذیر پیش خواهند رفت.
امام جمعه کرج یادآور شد که 20 فررودین سال 72 هنرمند سید مرتضی آوینی به شهادت رسید که این روز را به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری کردند.
وی اظهار داشت: شهید آوینی تمام زندگی خود را صرف نشر و آرمان های انقلاب اسلامی در قالب هنر کرده بود که آثار ماندگاری از خود را به جای گذاشت که یادگاری برای تمام نسل ها خواهد بود.
حسینی همدانی گفت: چهارم شعبان نیز روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) است که تربیت شده دامان مادری شجاع و ولایت مدار و پدری همچون علی بن ابی طالب (ع) و برادرانی همچون حسن (ع) و حسین (ع) بود که از او فردی شجاع و ایثارگر ساختند که در تمام عمر جانبازی ها و رشادت ها کرد تا جایی که شهدای بهشت به حال او غبطه می خورند.
وی با بیان اینکه این روز بنام روز جانباز نامگذاری شده، افزود: جانباز یعنی علمدار وپرچم و یعنی اینکه هنوز در صحنه حضور دارد و وقتی در جامعه حرکت می کند این پرچم و علم است که حرکت می کند و پیام دارد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: جانباز پشتیبان ولایت و انقلاب بودن را با وجود ناقص خود تبیین می کند.
وی تبریک فرا رسیدن پنجم ماه شعبان سالروز ولادت باسعادت امام سجاد (ع) ، گفت: زندگی این امام بزرگوار با اسارت و غربت شروع شد و تا پایان عمر بار برکت خویش در راه نشر اسلام تلاش کرد.
وی افزود: صحفیه سجادیه دریایی از مکارم اخلاقی و معارف الهی است که انسان را تا عرش بالا می برد.
امام جمعه کرج تاکید کرد که مسئولین فرهنگی این ایام شعبان را به خصوص اعیاد آن را برنامه داشته باشند و مساجد و هیئات برنامه داشته باشند و جشن های پرمحتوا بگیرید و فقط به چراغانی و شیرینی پخش کردن ختم نشود.
وی گفت: این جشن ها با گناه و معصیت همراه نباشد و مراسم اهل بیت (ع) باید همراه با تفکر و ایجاد انگیزه باشد و به اسم اهل بیت (ع) گناه و معصیت صورت نگیرد.
امام جمعه کرج در بخشی از سخنان خود نیز به اهل تقوا اشاره کرد و افزود: اهل تقوا در بیان مطلب دقت دارند و توجه دارند به جوانب مختلف کاری خود دارند و به سادگی از امور نمی گذرند و به اطراف خود توجه دارند.
وی اظهار داشت: مولا علی (ع) در حکمت 69 فرموده اند که «روزگار بدن ها را فرسوده، آرزوها را تازه و مرگ را نزدیک و خواهش های دل را دور می کند» و در روزگار بعضی از افراد هر چه پیرتر می شوند آرزودارتر می شوند.
حسینی همدانی اضافه کرد: خواهش های دل و آرزوها بر او نزدیک می شود و هر کس به دنیا اعتماد کرد دنیا او را خوار می کند.
وی گفت: همه به سمت مرگ در حرکت هستیم و آرزوهای طولانی فریبنده انسان است و برنده کسی است که از نعم الهی بهره مند است و برای آخرت خودش از این نعم استفاده می کند و عمر خود را در این راه تباه نمی کند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.