به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در مراسم ارسال چهارمین محموله کمک های مردمی استان البرز به مناطق سیل زده با بیان اینکه نتیجه شیرین اتحاد و انسجام را در بحران اخیر در استان چشیدیم افزود: بارندگی شیراز 18 تا 20 میلیمتر بود، این در حالی بود که موج اول بارش ها در البرز حدود 40 میلیمتر و موج دوم نیز حدود 57 میلیمتر بود اما پای کار بودن، همراهی مردم و همکاری تمامی اعضای ستاد، از مخاطرات جدی جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: قدردان عزم و همراهی مردم نوع دوست البرز برای کمک به مردم سیل زده سایر استان های کشور هستیم.
شهبازی ضمن تقدیر از تماس و پیگیری های مکرر نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مستمر اقدامات و برنامه های مدیریت بحران را رصد کردند و طی این ارتباطات اعلام آمادگی برای همراهی با ما کردند.
وی ادامه داد: البرز یکی از استان های در معرض هشدار برای سیل بود و از سمت تهران نیز در موقعیت خطر قرار داشت چراکه در شمشک و دیزین بیش از 161 میلیمتر بارندگی گزارش شد.
استاندار البرز افزود: با پیش بینی های صورت گرفته از دی ماه 97 حدود 50 میلیون متر مکعب آب از سد امیرکبیر و و طالقان رهاسازی شد و برای سیلاب های احتمالی حدود 90 میلیون متر مکعب در سد امیرکبیر و 117 میلیون متر مکعب در طالقان گنجایش وجود داشت.
شهبازی گفت: اکنون نیز برای نیمه دوم اردیبهشت ماه که با آب شدن برف ها حجم بزرگی از آب به سدها وارد می شود، حدود 86 میلیون متر مکعب در سد امیرکبیر و در سد طالقان نیز 113 میلیون متر مکعب حجم خالی وجود دارد.
وی ادامه داد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران البرز در حوزه پیش بینی و پیشگیری و مقابله پای کار بوده و صدا و سیما و سایر رسانه ها نیز همراهی بسیار خوبی به این منظور داشتند.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مهار سیل و سیلاب در استان افزود: 60 واحد غیرمجاز در مسیر و بستر رودخانه ها تخریب شد و بیش از 100 واحد دیگر نیز باید تخریب شود.
استاندار البرز گفت: در حوزه رودخانه های فصلی نیز مسائلی وجود دارد که باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود به ارسال چهار محموله کمک به استان های سیل زده کشور از البرز اشاره و خاطر نشان کرد: امکانات سکونت و اسکان سیل زدگان در البرز احصا و سازماندهی شد که به همین منظور هزار و 206 مکان با ظرفیت حدود 300 هزار نفر در صورت دستور وزیر کشور در اختیار هموطنان آسیب دیده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در مسایل اخیر شهد وحدت و انسجام به خوبی در استان چشیده شد گفت: هر کس به نوبه خود تلاش و همکاری کرد و تا پایان اعلام هشدار و ایجاد آرامش در کشور این آمادگی در البرز برای کمک وجود دارد.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.