سید مجید موسوی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای اجرای سیاست های دولت در زمینه توسعه اشتغال و کارآفرینی در سال 97 که به نام « حمایت از کالای ایرانی » مزین شده جزو دستگاه های اجرایی برتر استان شناخته شده است.
وی اظهار داشت: به پاس این خدمات، در مراسمی لوح سپاس توسط استاندار البرز به این سازمان اهدا شد.
موسوی به ارایه خدمات و عملکرد این سازمان در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: به همین منظور تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی پرداخت شده است.
موسوی اعلام کرد که 324 طرح متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری و فراگیر به مبلغ 2 هزار و 449 میلیارد ریال پس از اخذ مصوبه کارگروه اشتغال استان به بانک های عامل ( سه بانک ) معرفی شدند.
وی اظهار داشت: تسهیلات طرح‌های تولیدی اشتغالزا در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد و توسعه و تکمیل طرح های فعالیت های گلخانه ای، پرورش قارچ، گیاهان دارویی، پرورش دام و طیور، شیلات وآبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و... با سود 6 درصد به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در خصوص وضعیت طرح های معرفی شده به بانک های عامل گفت: 152 طرح در بانک های عامل استان به مبلغ 918.2 میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال 1341 نفر منعقد شده است.
موسوی افزود: همچنین 146 طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در مجموع به مبلغ 729.8 میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد اشتغال برای یک هزار و 35 نفر توسط بانک های عامل کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: مابقی طرح هایی که پرونده تسهیلاتی آن ها در بانک های عامل تکمیل شده پس از تخصیص جدید در فرایند پرداخت قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تسهیلات مکانیزاسیون نیز با نرخ سود 15 درصد به بهره برداران به منظور خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی و دامپروری، در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون، پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در سال 1397 تعداد 77 مورد به مبلغ 320 هزار و 950 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بانک معرفی شد که تعداد 33 مورد به مبلغ 23 هزار و 562 میلیون ریال پرداخت شده است.
موسوی گفت: تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی با نرخ سود 14 الی 16 درصد در قالب تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ، آب و کشاورزی پرداخت می شود.
وی افزود: مبلغ 898 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال 1397 پرداخت شد در حالیکه در این مدت 143 مورد به مبلغ یک هزارو 298 هزار و 315 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی معرفی شده بود.
موسوی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال پایداری روستایی با نرخ سود هشت درصد با عاملیت بانک های سینا و پارسیان به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از محل اعتبارات در اختیار اداره کل امور روستای و شوراهای استانداری در قالب تسهیلات سرمایه ای به بهره برداران بخش کشاورزی با حدالاقل اعتبار یک هزار میلیون ریال و حداکثر اعتبار 20 هزار میلیون ریال پرداخت می شود.
وی گفت: تا کنون مبلغ 129 هزار و 748 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبار سال96 به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: همچنین در سال 1397 تعداد 64 طرح به مبلغ 453 میلیون و 578 میلیون ریال به مدیرکل امور روستایی و شهرهای استان جهت معرفی به بانک سینا و پارسیان انجام گرفته است.
وی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد، بیان داشت: این تسهیلات به دارندگان مجوز فعالیت مشاغل خانگی در بخش کشاورزی پرداخت می شود که در سال 1397 تعداد 129 طرح جهت دریافت تسهیلات به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت معرفی به بانک انجام گرفت.
وی گفت: از این تعداد طرح 76 فقره به مبلغ 13 هزار و 550 میلیون ریال جذب و الباقی در حال پیگیری جهت دریافت تسهیلات می باشند.
موسوی افزود: تسهیلات اقتصاد مقاومتی با نرخ سود 18 درصد با عاملیت تمام بانک ها در قالب تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت می شود.
وی بیان داشت: در سال 1397 تعداد 91 طرح در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 80 طرح به مبلغ 159 هزار و 628 میلیون ریال از این محل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.
وی گفت: استمرار تخصیص و پرداخت تسهیلات، بویژه از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری و کم بهره می تواند زمینه ساز کمک به رونق و استمرار بیشتر تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی را بصورت فصلی و دائمی مهیا کند.
در سال 1397 در سامانه رصد اشتغال تعداد 2021 نفر ثبت شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.