سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این مسابقات با مشارکت خانه ریاضیات کرج ، دانشگاه خوارزمی و اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز در پژوهشسرای معلم ناحیه یک کرج اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه 350 دانش آموز در این دوره از مسابقات 2 روزه شرکت کردند، یادآورشد: دانش آموزان پایه های چهارم تا هفتم ابتدایی و پایه های هشتم تا یازدهم دوره متوسطه هر کدام در گروه های جداگانه به رقابت پرداختند.
وی بیان داشت: 2 تیم کشوری از بین دانش آموزان برگزیده در این مسابقات مجاز به شرکت در مرحله جهانی مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه تمام مسابقات سالانه ی خانه های ریاضیات کشور در گروه های سه نفره دانش آموزی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف افزایش روحیه کار گروهی، هم افزایی و انگیزش، یادگیری مشارکتی، رشد هوش اجتماعی، یادگیری اکتشافی و نوآوری عملیاتی می شوند.
وی گفت: دراین مسابقات نه تنها مشورت ممنوع نیست بلکه خود عاملی است که از طریق به کار بردن خلاقانه ی آموخته ها در شرایط جدید هر مسئله، به این سنجش عملکردی، جنبه ی آموزشی می بخشد و حتی می توان از این الگوهای نوین منطبق بر استانداردهای آموزشی و تربیتی، برای هدایت و پرورش موثر استعدادهای دانش آموزان برتر در آموزش و پرورش بهره گرفت.
وی اضافه کرد: به لحاظ موضوعی نیز عمده سئوالات این مسابقات به کاربردهای ریاضیات در علوم مهندسی، صنعت، پزشکی، هنر و زندگی روزمره مرتبط هستند.
قاسمی ادامه داد: مرحله جهانی مسابقه گروهی بین المللی A-lympiad ریاضی زیر نظر موسسه فرودنتال دانشگاه اوترخت هلند و همچنین سطح پیشرفته مسابقه گروهی بین المللی ریاضی تورنمنت شهرها زیر نظر آکادمی علوم روسیه برگزار می شود.
وی تاکید کرد: 6دانش آموز به مرحله جهانی این مسابقات راه پیدا می کند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.