مدیرکل کمیته امداد امام در البرز گفت: این نهاد در استان با ایجاد ۱۸ مرکز نیکوکاری فراگیر، تخصصی و محله‌محور جامعه مخاطب بیش از یک‌میلیون‌نفری را به زنجیره خیر و احسان متصل کرده است.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فرد امروز در آئین تجلیل از اصحاب رسانه البرز با اشاره به خانه‌دار شدن ۴۷۴ خانوار تحت حمایت و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویان در سال ۹۷ گفت: امسال با کمک خیران در هفت شهر استان البرز همه خانوارهای ایتام خانه‌دار شدند و در سال ۹۸ یتیم فاقد مسکن نخواهیم داشت.

وی بابیان اینکه امسال حدود هفت هزار خانوار جدید با توجه به وضعیت اقتصادی اخیر کشور تحت حمایت این نهاد در البرز قرار گرفتند افزود: با اجرای طرح مبین و سطح‌بندی خانوارهای تحت حمایت و خدمات این نهاد به خانوارهای مددجو با اولویت مددجویان دارای وضع اضطرار ارائه می‌شود.

محمدی فرد با اشاره به فعال‌سازی سرخوشه های خیر و احسان در زمینه‌های درمان، اشتغال، جهیزیه، سبد حمایت غذایی، اکرام ایتام و محسنین و فرهنگی و تحصیلی به‌منظور گسترش نیکوکاری در لایه‌های جامعه گفت: توسعه اجتماعی به‌عنوان هدف اصلی کمیته امداد امام (ره) است و این نهاد در استان البرز با ایجاد ۱۸ مرکز نیکوکاری فراگیر، تخصصی و محله محور جامعه مخاطب بیش از یک‌میلیون‌نفری را به زنجیره خیر و احسان متصل کرده است.

مدیرکل کمیته امداد البرز از انجام اقدامات اولیه برای بهره‌مندی ۱۹۸۰ خانوار مددجوی فاقد مسکن از ظرفیت مسکن مهر طی سه سال آینده خبر داد و گفت: در زمینه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان بحمدالله در شرایطی قرار داریم که صف در نوبت وام قرض‌الحسنه به صفر رسیده است و مددجویان به‌محض ارائه درخواست برای دریافت وام به صندوق امداد ولایت و بانک مهر معرفی خواهند شد.

وی بابیان اینکه در بخش درمان ماهانه ۸۴۰ میلیون تومان صرف درمان و هزینه‌های بستری و جراحی مددجویان می‌شود افزود: مردم البرز ماهانه حدود یک میلیارد تومان از طریق صندوق‌های صدقات کمیته امداد به نیازمندان کمک می‌کنند.

محمدی‌فرد متوسط کشوری دریافتی ایتام را ۲۳۰ هزار تومان و متوسط دریافتی هر یتیم البرزی را ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در طرح اکرام ایتام و محسنین حدود ۲۶ هزار حامی ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌حساب ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد واریز می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.