به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز چهارشنبه در همایش بررسی چالش‌های مهندسی البرز در پردیس دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج افزود: با وجود اینکه چندین شهرک صنعتی خصوصی و دولتی در البرز راه اندازی شده لیکن در کنار این توسعه با چالش جدی محدودیت اقلیمی استان مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: با این همه بارگذاری جمعیتی، صنعتی و شهرسازی در استان البرز که تراکم بیش از 500 نفر در هر کیلومتر را دارد، نیاز است که همه متخصصان و مهندسان در کنار توسعه بارگذاری ها به مساله اقلیم و محیط زیست نیز توجه کنند.
ارتقایی گفت: این بارگذاری ها شاید از نظر اقتصادی به نفع منطقه باشد اما مغایر با توسعه است و در درازمدت می تواند آسیب های جدی را وارد کند.
وی ادامه داد: در صورتی که توسعه ناموزون باشد ، اقتصاد و آسایش و رفاه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
سرپرست فرمانداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود به عبور بیش از 35 میلیون خودرو از 25 اسفند 96 تا 17 فروردین ماه امسال در راه های استان اشاره کرد و گفت: این میزان تردد با زیر ساخت های ضعیفی که البرز دارد صورت گرفته است.
ارتقایی ادامه داد: با هدف کاهش بار ترافیکی در راه های استان، فاز نخست آزاد راه تهران - شمال طبق قولی که مسئولان داده اند در تیرماه سال 98 زیر بار ترافیکی می رود، همچنین ادامه همت نیز تا ابتدای جاده چالوس تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: قطار کرج - هشتگرد نیز یکی دیگر از پروژه ها با هدف کاهش بار ترافیکی در راه های استان البرز است که با راه اندازی این سه پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی مرتفع می شود.
ارتقایی گفت: بههرحال برای ترافیک استان با این مسکن ها تا حدودی چاره اندیشی می شود و در صورتی که نتوانیم شبکه ریلی را در کشور محق کنیم، چالش های ترافیکی در شرق به غرب و بالعکس را در استان شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مسائل استان را با توجه به حساسیت هایی که استاندار دارند پیگیری می کنیم افزود: این همت در دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات البرز وجود دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.