رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز از کشف 13 تن و 950 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان البرز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی عسگری امروز در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 13 تن و 950 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان البرز کشف شده که از این مقدار بالغ بر 3 تن و 894 کیلوگرم طی عملیات مشترک با استانهای هم جوار بوده است.

وی افزود: کشفیات در سطح استان 10 تن و 56 کیلوگرم است که از این مقدار به تفکیک، 774 کیلو هروئین، 1 تن و 947 کیلو مرفین، 5 تن و 883 کیلو تریاک، 1 تن و 135 کیلو حشیش، 16 کیلو تریاک سوخته، 23 کیلو گراس، 35 کیلو شیشه و مابقی شامل سایر مواد مخدر مثل تریاک سوخته، گل و ... است.

سرهنگ عسگری با عنوان اینکه امسال نسبت به سال گذشته، 60 درصد افزایش کشفیات، داشتیم، تصریح کرد: طی 11 ماه گذشته، 676 نفر قاچاقچی، 19 نفر حامل مواد مخدر، 2 هزار و 750 نفر توزیع کننده خرد، هزار و 860 نفر نگهدارنده مواد مخدر به مقدار جزئی بوده است که بالغ بر 50 درصد توزیع کننده خرد هستند و 10 هزار و 865 نفر نگهدارنده مواد مخدر است.

سرهنگ عسگری با اشاره به متلاشی شدن 45 باند و کشف و ضبط 3 قبضه سلاح گرم، اظهار داشت: 12 هزار نفر معتاد متجاهر جمع آوری شده و بالغ بر 270 خودرو از این افراد توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، اذعان داشت: در بحث اقدامات فرهنگی انجام شده، 26 مرحله اعزام کارشناس به مدارس هدف برای آموزش بیش از هزار و 300 دانش آموز صورت گرفته است.

سرهنگ عسگری با عنوان اینکه طی 38 مرحله، هزار و 20 دانش آموز از مرکز مبارزه با مواد مخدر، بازدید کردند، ادامه داد: همچنین طی 18 مرحله، 320 نفر از ادارات از این مرکز بازدید کردند.

سرهنگ عسگری با اشاره به خدمات مشاوره مرکز مبارزه با مواد مخدر، گفت: بالغ بر 657 نفر از مراجعه کنندگان، خدمات مشاوره دریافت کردند و علاوه بر مشاوره خصوصی به صورت گروهی در مساجد و مدارس با اعزام کارشناس این امکان فراهم شده است.

وی افزود: در راستای اطلاع عموم مردم، نمایشگاه موقت کشفیات و نشست های تخصصی متعددی در سطح استان برگزار شد.

سرهنگ عسگری با عنوان اینکه البرز از نظر کمیت، رتبه دهم کشفیات را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در ارتباط با پاکسازی نقاط آلوده هر سرکلانتری از هر حیث جنبه های مختلف معتادان متجاهر را دنبال می کند و در صدد پاکسازی تمام مناطق حاشیه ای، تمام توان خود را بکار خواهد بست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.