به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، اظهار داشت:
راهپیمایی 22 بهمن از بین برنده کید دشمنان و بعیت دوباره با رهبر معظم انقلاب و تاکید بر آرمان های انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: دشمنان نقشه خود را بر اساس حضور مردم در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ترسیم می کنند و این را خوب می دانند که حرکت ملت ما امید بخش برای تمام ملت های دنیا بوده است.
امام جمعه کرج بیان داشت: از آنجا که انقلاب اسلامی از نهضت علوی ، فاطمی و حسینی متاثر است ، دشمن از وحدت و یکپارچگی ما می ترسد.
وی اظهار داشت: هر کس امروز این وحدت را برهم بزند خائن است و باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم .
خطیب جمعه کرج افزود: عده ای می خواهند دستاوردهای انقلاب را خراب جلوه دهند و حجم وسیع دستاوردهای انقلاب را بی مقدار توصیف کنند تا مردم نسبت به آینده مایوس شوند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمنان به خاطر برخی کمبود ها مردم را به اغتشاش تشویق می کنند و تلاش دارند بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازند.
آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: همچنین برخی می خواهند کاری کنند که مردم در راه هپیمایی 22 بهمن شرکت نکنند اما نمی فهمند که هرچه کید و توطئه کنند مردم مصمم تر می شوند.
وی تاکید کرد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان اسلام در یوم الله 22 بهمن امسال خواهند دید که مردم
انقلابی ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حماسه به یاد ماندنی خلق خواهند کرد که هرگز فراموش نخواهد شد.
امام جمعه کرج گفت: منتقدان و کسانی که فکر می کنند انقلاب اسلامی تمام شده ، روز 22 بهمن سیلی محکم را
از مردم و نسل چهارم انقلاب خواهند خورد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم به خوبی تشریح شود ، افزود: این انقلاب در تمام عرصه ها دارای دستاوردهای فراوان است.
وی ادامه داد: در این استان البرز اقدامات گسترده ای در تمام بخش ها صورت گرفته که با دوران قبل از پیروزی انقلاب قابل قیاس نیست.
امام جمعه کرج به برخی دستاوردها در استان البرز اشاره کرد و افزود: در طول 40 سال گذشته سه هزار و 500 واحد صنعتی ، 100 هزار واحد صنفی ، 124 واحد دانش بنیان ، 55 مرکز علمی و دانشگاهی و ده ها دستاورد دیگر داریم که در سطح کشور کم نظیر هستند.
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: استان البرز در برخی محصولات کشاورزی در سطح کشور دارای رتبه های برتر است که این همه از برکت پیروزی انقلاب می باشد.
وی تاکید کرد که ملت بزرگ ایران از هر قوم و قبیله با هر نوع گرایش با قدرت صلابت و یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کند و به آمریکا و قدرت های استکباری یاد آوری خواهد کرد که دشمنان مانند گذشته هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به بیانیه 12 بندی سه کشور اروپایی اشاره کرد و افزود: دشمنان می خواهند آنچه در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامیبه دست آورده ایم با دست خودمان به آنها تحویل بدهیم که باید مراقب بود.
وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، استقلال سیاسی و عزت مندی ایران است که نباید
آن از دست داد یا خراب کرد.
وی افزود: باید به صراحت پاسخ یاوه گویی های دشمنان را داد جالب است که زیرا در موضوع برجام طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است .
** اظهار نظر درباره سخنران راهپیمایی 22 بهمن با توجه به فضای استان صورت گرفت
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با بیان اینکه تضعیف جایگاه قوای نظام اسلامی حرام شرعی است ، گفت: اظهار نظر اینجانب درباره سخنران راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با توجه به فضای استان و درخواست گروه ها و قشرهای مختلف صورت گرفت.
وی ادامه داد: هیچ کس حق ندارد رئیس جمهوری را تضعیف کند و تا زمانی که حکم تنفیذ وی مورد تائید رهبری است باید از وی و جایگاه سایر قوا حمایت کرد.
خطیب جمعه کرج گفت: در این میان انتقاد به خاطر دلسوزی و منافع و مصالح نظام سر جای خود است و در اینجا ما بحث نقد گفتمان داریم .
وی اظهار داشت : ما با گفتمان انقلاب سر و کار داریم و سخن گفتن در این خصوص تضعیف جایگاه ، پست و شخصیت افراد نیست .
وی ادامه داد: ما افکار را نقد می کنیم ، همانطور که رهبر معظم انقلاب در یک جا از شخصیت وزیر امور خارجه به خوبی یاد می کند اما در صحبت های دیگر در خصوص برخی رفتار ها تذکر می دهند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه از بدو ورود خود به استان البرز تاکنون 280 خطبه نماز جمعه و اعیاد قربان و فطر را برگزار کرده است ، گفت: در این خطبه محور سخنان ما تکیه بر آرمان ها و ارزش های انقلاب و گفتمان این انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به فضای استان در خصوص تعیین سخنران راهپیمایی 22 بهمن ، بنده با مسئولان ذیربط تماس تلفنی گرفتم و اما پاسخی دریافت نکردم لیکن موضوع را در خطبه های نماز جمعه بیان کردم.
خطیب جمعه کرج افزود: به دنبال سخنان نماز جمعه من ، جفاهایی در فضای رسانه ای و برخی محافل نسبت به من انجام گرفت لیکن بسیاری عزیزان هم ابراز محبت کردند.
آیت الله حسینی همدانی بااشاره به لغو حضور سخنران تعیین شده در البرز اظهار داشت: لغو این سخنرانی را به بنده نسبت دادند در حالیکه جفا بود.
امام جمعه کرج ادامه داد: به دنبال این موضوع عده ای در مجلس و رسانه ها به فضا سازی علیه من پرداختند که البته برخی مسئولان در جریان این موضوع از مردم با بصیرت عقب ماندند.
وی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که رهبر معظم انقلاب ناراحت نشوند و از غصه های ایشان کم شود و اگر خدای ناکرده عمل ما موجب ناراحتی شده از خدای متعال طلب عفو و مغفرت داریم.
آیت الله حسینی همدانی گفت: خدا می داند که حرف و سخن ما فقط به خاطر اهداف متعالی دینی و الهی و اهداف والای نظام اسلامی است.
وی اظهار داشت: بنده با خدای خود عهده کرده ام که در برابر ظلم و فساد سکوت نکنم و وابستگی به پست و مسئولیت ندارم .
خطیب جمعه کرج با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت: عظمت علمی، دینی و سیاسی را در احاطه حضرت زهرا (س ) را می توان دید.
آیت الله حسینی همدانی گفت: ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) برای تمام بشریت الگو است زیرا آن حضرت یک سیاستمدار مسلمان و الگوی با عظمت برای همه سیاستمداران است .
وی بیان داشت: آن حضرت با تمام وجود در مسیر بصیرت افزایی و روشنگری و حمایت از ولایت گام برداشت و به خوبی از مقام امامت و ولایت امام علی (ع ) دفاع کرد.
امام جمعه کرج گفت: امروز هم حرکت هایی صورت می گیرد که علی زمان تنها بماند اما مردم ما با تمام وجود از ولایت و امامشان حمایت می کنند.
وی گفت: نظام اسلامی برای احیای جایگاه واقعی زنان گام های بلندی برداشته و تلاش ها براین بوده تا بانوان در عرصه های علمی و اجتماعی به جایگاه واقعی خود برسند.
امام جمعه کرج اظهار داشت: حفظ حجاب بانوان از مواردی است که در اسلام و نظام اسلامی تاکید شده است لذا دشمنان درصدد استفاده ابزاری از جایگاه زن و ترویج ابتذال در جامعه اسلامی هستند.
وی با گلایه از برخی برنامه های فرهنگی در کشور ، گفت: در این برنامه ها باید به شئون دینی و اسلامی توجه لازم شود.
امام جمعه کرج با تبریک 19 بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دراین روز کارکنان نیروی هوایی با امام راحل بیعت کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به خوبی درخشید و حماسه ها خلق کرد که باید قدردان این عزیزان باشیم .
7410/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.