مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به تمهیدات لازم برای ذخیره و عرضه کالاهای اساسی پایان سال، گفت: به دستور استاندار و به منظور تنظیم بازار، کالاهای اساسی همچون سال‌های گذشته به مقدار نیاز و با قیمت مصوب، عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز زرگر در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور بررسی وضعیت بازار در استان و همچنین بررسی مشکلات اصناف و اتحادیه ها جلسه ای به ریاست استاندار و با حضور روسای اتاق اصناف، فرمانداران شهرستانها و مدیرکل صنعت و معدن و تجارت، برگزار شد.

وی افزود: روسای اتاق اصناف شهرستانها ضمن ارائه گزارش از وضعیت اصناف و اتحادیه ها عمده مشکلات خود را در بخش عوارض شهرداری‌ها و همچنین مالیات و سختگیریهای علوم پزشکی عنوان کردند.

زرگر گفت: روسای اتاق اصناف از وفور کالا و خدمات به خصوص کالای داخلی خبر داده و با توجه به نزدیک شدن پایان سال و تشدید تحرک اقتصادی در این بخش اطمینان خاطر دادن که هیچگونه مانع و مشکلی در خدمات رسانی به مردم وجود ندارد و در بازار، همه کالای اساسی به وفور در دسترس مردم موجود است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همت تولید کننده، بیشتر از کالاهای ایرانی حمایت شود و مردم را به استقبال از کالای ایرانی هدایت کنیم.

IMG_20190129_145730_173

زرگر با عنوان اینکه استاندار البرز در تنظیم بازار تاکید همیشگی دارند، تصریح کرد: دستور اکید صادر شد که احدی حق سوء استفاده از معیشت مردم را نداشته و فرمانداران به صورت هفتگی باید جلسه تنظیم را برگزار و همراه موانع و مشکلات شهرستان در حوزه بازار به استانداری ارسال نمایند تا دست دلالان و سوداگران اقتصادی از سفره مردم قطع شود.

وی گفت: با توجه به تفاوت قیمت ارز دولتی و ارز آزاد و استقبال کشورهای همسایه از کالاهای اساسی که بصورت قاچاق از استان خارج می شود باید نظارت داشته باشیم و در این راستا، واحدهای تولیدی یا شرکتهای توزیعی حق احتکار برای انتفاع یا سود مضاعف را ندارند.

این مقام مسئول گفت: همه انبارهای استان می بایست در سامانه ثبت شوند تا بتوانیم در تولید و توزیع برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از اول سال 97 در استان حدود 5 هزارو 700 تن کالای اساسی از قبیل برنج، گوشت قرمز، مرغ و شکر با قیمت مصوب و یارانه ای به نسبت جمعیت شهرستانها توزیع گردیده است و این روند کماکان ادامه دارد.

زرگر گفت: برنامه ریزی جدید شکل توزیع را عوض کرده به نوعی که این کالاها در دسترس همه قرار گیرد و جلساتی نیز در این ارتباط برگزار شد.

وی با عنوان اینکه روند طببعی توزیع کالا در همه مغازه ها از طریق اصناف صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: کالاهای یارانه‌ای فقط 10 درصد از نیاز بازار را تامین می‌کند لذا هیچ احدی حق سوء استفاده از کالاهای یارانه را ندارد و با متخلفان، برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: برای تامین میوه شب عید دولت طبق سالهای گذشته تمهیداتی اندیشیده است و با توجه به تجربه سالهای گذشته کمیته راهبری استان خرید 800 الی هزار تن سیب درختی و هزار و 800 الی 2هزار تن پرتقال در دستور کار خود قرار داده است که بخشی از این مقدار به سردخانه های استان وارد و کماکان این روند ادامه دارد.

زرگر ادامه داد: تقاضا داریم مردم توجهی به اخبار و اطلاعات کذب نداشته باشند و با توجه به وفور کالاهای اساسی و جلوگیری از خرید مازاد یا کالاهای فاسد شدنی اضافه بر مصرف خودداری کنند و اطمینان می‌دهیم که امسال هم مثل سالهای گذشته سال خوبی را سپری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.