به گزارش ایرنا، حسین تقی نژاد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شهرهای البرز از نعمت گاز طبیعی بی بهره بودند اما اکنون یک شهر فاقد گاز طبیعی است که به آن گاز رسانی می شود.
وی ادامه داد: از مجموع 283 روستای البرز تنها سه روستا قبل از انقلاب دارای گاز طبیعی بود که اکنون به 142 روستا افزایش یافته و عملیات گازر رسانی به 31 روستا در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: توسعه شبکه های گازرسانی به عنوان یک امر مهم در راستای اقتصاد مقاومتی با سرعت در حال انجام است .
وی بیان داشت : کاهش آلودگی هوا و برخورداری مردم از نعمت های خدادادی از جمله گاز طبیعی به عنوان یک اولویت در برنامه کاری نظام و دولت تدبیر وامید است.
تقی نژاد افزود: گازرسانی به شهرهای استان از30 سال پیش در این استان با سرعت بالایی پیش رفته واکنون 833 هزارو 408 مشترک در البرز داریم.
وی در عین حال از مشترکان گاز استان البرز خواست بدهی ها خود را برای سرعت بخشی به توسعه شبکه های گاز پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز البرز میزان بدهی های مشترکان البرزی را یک هزارو 590 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی 90 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهکار هستند.
وی بیان داشت: مصرف کنندگان سوخت مایع البرز در سال 95 بیش از 60 میلیون لیتر سوخت مصرف کردند که اکنون با توسعه شبکه های گازرسانی به 33 میلیون لیتر در سال کاهش یافته است.
تقی نژاد افزود: امسال 96 کوچک و 52 واحد صنعتی بزرگ در استان البرز به شبکه گاز طبیعی پیوستند.
وی اظهار داشت: طرح توسعه شبکه های گاز در مناطق روستایی استان البرز با سرعت در حال انجام است و برای گازر رسانی به روستاهای محروم هدفگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: گازرسانی به روستاهای جاده کرج - چالوس و گچسر با اعتبار 218 میلیارد ریال در دست اقدام است.
وی به موضوع انشعاب های غیرمجاز گاز اشاره کرد و افزود: اکنون 37هزار واحد غیر مجاز در استان البرز داریم که باید به مجاز تبدیل شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.