عطاء الله ربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اعلام همکاری این شرکت ها شمار شرکت های پارک علم و فناوری البرز به بیش از 130 شرکت رسید.
وی ادامه داد: شرکت های زیرمجموعه این پارک تاکنون برای 950 نفرشغل ایجاد کرده اند.
ربانی گفت: براین اساس،700 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر به صورت غیرمستقیم در ساختارهای دانش بنیان البرز مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: این نوع اشتغالزایی بدون هزینه های دولتی با موجودی های استان البرز درحوزه دانش و توانمندی های آن بوده است.
ربانی با اعلام اینکه در دولت « تدبیر وامید» توجه ویژه ای به بخش فناوری شده،گفت: بیشترین افزایش بودجه در حوزه دانش بنیان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای مالی دولت توجه ویژه به بخش دانش بنیان داشته و اجرای طرح های ویژه ای را دراین زمینه می طلبد.
ربانی ادامه داد: تاکنون تعداد قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان البرز با ارتقای وضعیت تجاری سازی از پارک علم و فناوری خارج شده و در شهرک های صنعتی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه با برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز گفت: حضور بخش خصوصی شاکله اصلی این نمایشگاه بود که انعقاد 2 توافقنامه و 10 قرارداد 70میلیارد ریال قرارداد فروش محصولات را برای شرکت های دانش بنیان به همراه داشت.
رئیس پارک علم و فناوری البرز اضافه کرد: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تدابیر ویژه ای پیش بینی شده که از جمله آن می توان به معافیت مالیاتی چندساله این شرکت های مستقر در پارک اشاره کرد.
وی ادامه داد: برای استقرار شرکت های فناور قول های خوبی ازسوی شهرداری وشورای اسلامی شهر کرج ارائه شده و با مجموعه اداره کل اوقاف و امورخیریه البرز هماهنگ شده تا از ظرفیت معنوی وقف نیز برای توسعه این بخش بهره مند شویم.
ربانی گفت: امروزفعالیت های سنتی جای خود را به فناوری داده اند از این رهگذر باید درزمینه توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان که ارزش افزوده بیشتری دارد تلاش های وافری داشت.
وی افزود: اشتغال پایدار فعالیت های فناوری پایدار تر است و با توجه به این امر باید از ظرفیت های موجود در حوزه دانش بنیان بهره بیشتری برد.
پارک علم و فناوری از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.