به گزارش ایرنا، دکترمحمدرضا مهدی زاده عصر چهارشنبه در آیین گشایش اولین خانه سلامت پارک سوار آزادگان کلانشهر کرج، اظهارداشت: زمان اهدای خون اهداء کنندگان بین 30 تا 35 دقیقه است اما به خاطر کمبود فضای فیزیکی این زمان در استان البرز به بیش از2 ساعت رسیده و این امر سبب شده تا اهداء کنندگان خون معطل شوند.
وی ادامه داد: اکنون اداره کل انتقال خون استان البرز خون و پلاسمای 23 مرکز درمانی را در استان تامین می کند و فرآورده های خونی در اختیار بیماران قرار می دهد.
مهدی زاده بیان داشت:شهرداری کرج قطعه زمینی به مساحت 350 مترمربع در اختیار انتقال خون البرز قرار داده که اکنون پیشرفت فیزیکی ساختمان این مکان حدود 30 درصد است.
وی ضمن قدردانی از این اقدام شهرداری کرج، گفت: از شهرداری درخواست می شود تا در ادامه پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور به انتقال خون البرز کمک کند تا زودتر از موعد مقرر شاهد بهره برداری از آن باشیم .
مهدی زاده خاطر نشان کرد:انتقال خون البرز وظیفه تامین خون و فرآورده های خونی بیماران دربیمارستان ها را برعهده دارد و فرآورده های خونی باید با رعایت الزامات بهداشتی در اختیار بیماران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اهدای مستمر خون به ارتقای سلامت بیشتر اهداء کنندگان کمک می کند، اظهارداشت: میزان سلامت اهداکنندگان مستمر هشت برابر سایر افراد جامعه است.
مدیرکل انتقال خون البرز گفت: امروز اداره کل انتقال خون البرز با اختصاص مکانی برای خانه سلامت نوعی کار فرهنگی انجام داده است.
خانه سلامت پارک سوار آزادگان با همکاری اداره ترویج سلامت شهرداری کرج، انتقال خون استان البرز و دانشگاه علوم پزشکی البرزگشایش یافت.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.