مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، مبنی بر ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان در آماده باش کامل باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با عنایت به ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی از صبح فردا پنجشنبه 6 دی ماه لغایت عصر جمعه 7 دی به استان البرز، که پیآمد آن آسمانی ابری و مه آلود، وزش باد، بارش باران و برف در پاره‌ای از نقاط شهری استان و نیز  ارتفاعات طالقان، دیزین و جاده چالوس با شدت بیشتر و بصورت بارش برف خواهد بود. 

وی افزود: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ  کنند.

مهرور گفت: از انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها اطلاع رسانی کنند. 

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.  

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری نمایند. 

وی بر پیش‌بینی مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.