«اسکیمر دستگاهی است که مجرمان از طریق آن اقدام به کپی برداری از کارت بانکی می کنند و آن را می توان یک دستگاه کارتخوان در نظر گرفت که اطلاعات کارت بانکی افراد را سرقت می کند به نوعی نیز منتقل کردن اطلاعات کارت های عابر بانک به یک کارت دیگر بدون اطلاع و رضایت مالک کارت است».
به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد اقبالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 2 نفر اعضای این باند با شناسایی طعمه های مورد نظر مخاطب خود را جذب و سپس برای خرید خودرو یا زمین به یک
مکان عمومی به اصطلاح «کافی شاپ» که متعلق به اعضای باند بود برای صرف نوشیدنی ترغیب می کردند.
وی اضافه کرد: اعضای باند کلاهبرداری پس ازدریافت کارت بانکی با استفاده از دستگاه اسکمیر اقدام به کپی کارت کرده و دریک کارت خام اطلاعات آن ها را حک و موجودی حساب را خالی می کردند.
اقبالی افزود: دربازرسی ازمحل فعالیت این افراد، 2 دستگاه پرینتر مخصوص برچسب روی کارت های بانکی مشابه بانک های رایج درسطح کشور به همراه تعداد زیادی کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه جعلی و مسروقه کشف شد.
وی خاطرنشان کردکه این افراد بعد از کپی کردن کارت ها اقدام به خرید طلا می کردند و هیچ رد شکی نیز برای طلافروش به جا نمی گذاشتند.
رئیس پلیس فتا استان البرز یادآورشد که با کارهای اطلاعاتی پیچیده پلیس هشت نفر درمناطق درشهریار، تهران و فردیس و برخی مناطق استان البرز دستگیر شدند.
وی بیان داشت: از این باند تعداد زیادی دستگاه اسکیمر، تجهیزات الکترونیکی، گوشی هوشمند، لب تاپ و مقادیر زیادی طلا و تجهزیرات نظامی مانند دستبند، شوکر، چاقو و افشانه کشف و تاکنون 300 مالباخته شناسایی شدند.
اقبالی از مردم خواست چنانچه درسراسر کشور به شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفتند به پلیس فتا استان البرز مراجعه کنند.

*** دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فیشنیگ درالبرز
رئیس پلیس فتا البرز دربخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فیشینگ دراین استان خبرداد.
«فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.
شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند».
اقبالی گفت: اعضای این باند با طراحی یک سایت جعلی وتبلیغ فروش سلاح سرد کاربران را به سمت خود سوق داده و برای ورود به سایت تقاضای مبالغ متفاوت می کردند.
وی خاطرنشان کرد: این کلاهبرداران، کاربران با برای سفارش خرید به درگاه جعلی برده و پس از
ازدریافت اطلاعات شخصی حساب آن ها را خالی می کردند.

*** تهدید انتشار عکس های خصوصی درفضای مجازی
اقبالی دربخش دیگری ازسخنانش گفت: منشی متخلف یک مطب که با تهدید به انتشار فیلم و عکس های شخصی درصدد دریافت مبالغ هنگفت از یک پزشک بود، دستگیر شد.
وی گفت: این منشی با نصب دوربین در مطب پزشک اقدام به گرفتن عکس وفیلم کرده و سپس از تلفن های عمومی مختلف اقدام به تهدید و درخواست 40 سکه کرده بود که شناسایی شد.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.