رئیس پلیس ‌آگاهی استان البرز از کشف 6 خودرو مسروقه به ارزش 800 میلیون تومان در شهرستان فردیس خبر داد و گفت: باند حرفه ای با ورود خودرو از تهران، وسایل مسروقه را به جنوب کشور منتقل می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد نادربیگی امروز در نشست خبری با اشاره به شناسایی باند سارقان شهرستان فردیس، گفت: این سارقان، خودروهای سرقت شده را از غرب تهران وارد و اموال مسروقه را به جنوب کشور منتقل می‌کردند.

وی با عنوان بررسی سه ماهه بر روی این پرونده و دستگیری باند خانوادگی پنج نفره متشکل از سه مرد و دو زن، افزود: 6 خودرو مسروقه به ارزش 800 میلیون تومان، توقیف شد و علاوه بر آن یک قبضه اصلحه به همراه فشنگ جنگی از این سارقان، کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی البرز با عنوان اینکه متهمان به انجام 20 فقره سرقت اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: روش سرقت یکی از سارقان بدین ترتیب بود که پس از باز کردن درب خودرو، برنامه‌ جدیدی به سیستم وارد می‌کرد و برنامه قبلی آن را به صورت کامل حذف می کرد. 

وی اضافه کرد: پلیس تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان، تحت تعقیب یکی از اعضای باسابقه این باند است به علاوه اینکه فردی که در اهواز این خودروها را دریافت کرده توسط پلیس شناسایی شده است. 

سرهنگ نادربیگی گفت: تاکنون 6 مالباخته، شناسایی شدند.

اختلاس 14 میلیاردی با همکاری کارمند بانک

رئیس پلیس آگاهی البرز در ادامه این نشست با اشاره به پرونده اختلاس 14 میلیاردی یکی از بانک‌ها از دستگیری متهم این پرونده خبر داد و گفت: همدستی متهم با یکی از کارمندان بانکی منجربه سند سازی و برداشت 14 میلیارد تومان از بانک، شده است.

وی افزود: علاوه بر پلیس آگاهی، پلیس فتا نیر این پرونده را پیگیری و تعداد زیادی سند در حین دستگیری متهم کشف شد.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به ترفند متهم، تصریح کرد: این فرد ضمن فعالیت در یکی از دفترخانه‌های استان با تهیه اسناد تقلبی، برای 22 ملک با وسعتی بالغ بر 24 هزار و 650 متر مربع، سندسازی کرده و آنها را فروخته است.

وی با عنوان اینکه این املاک در مهرشهر، فردیس، کیانمهر بیش از 20 میلیارد تومان ارزیابی شده، گفت: در ادامه روند این پرونده، کارمند بانک و سایر عوامل دفترخانه مذکور دستگیر و بازجویی شدند.

سو‌ء استفاده کارمند بیمه با ترفند سندسازی

رئیس پلیس آگاهی البرز به دستگیری کارمند خانم در اداره بیمه اشاره کرد و گفت که وی با سوء استفاده از اسناد با سند‌سازی از بیمه خسارت، دریافت می‌کرد.

وی افزود: در این پرونده 6 متهم که اقدام به جعل مهر کرده بودند، 110 میلیون تومان به بیمه، خسارت وارد شده که متهم با همکاری و سندسازی برای 375 نفر از بیمه دریافت کرده است. 

رئیس پلیس‌آگاهی استان البرز تصریح کرد: طی این پرونده تا کنون 6نفر دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها اقدام به ساخت مهر جعلی کردند و 10 مهر نیز از این دو نفر کشف شده است. 

سرقت 270 فقره خودرو با شیوه کلافه

سرهنگ نادربیگی با اشاره به باند چهار نفره سارقان وسایل داخل خودرو، گفت:  این افراد به سرقت 270 فقره قطعات داخل خودرو اعتراف کردند. 

وی با عنوان اینکه این باند با شیوه کلافه اقدام به سرقت می کردند، اظهار داشت: پرونده 176 نفر مالباخته شناسایی شده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.