به گزارش ایرنا، قادر صفرپور روز سه شنبه در آین تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که در سالن امام علی (ع) برگزار شد، افزود: شهادت و ایثارگری ارزش هایی هستند که پایه ها و استوانه های انقلاب اسلامی بر روی آن ها بنا شده و نسل نو را باید با این فرهنگ مهم آشنا کرد.
وی بیان داشت: امروز جامعه اسلامی ایران شاهد درخشش فرزندان شهدا و ایثارگران در عرصه های علمی است به گونه ای که دانش آموزان در رقابت های کشوری و بین المللی مدال های رنگارنگ را برای ایران اسلامی به ارمغان می آورند.
وی آبرو و عزت کشور را در دنیا مدیون خون شهداء دانست و یادآورشد: همه ما موظف هستیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بکوشیم زیرا امام و شهدای گرانقدر برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش زیادی کردند.
صفرپور خاطرنشان کرد: پایداری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در واقع تضمین کننده امنیت و آرامش کشور است لذا کوتاهی در این راه معنایی ندارد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این آیین اظهارداشت : ملت ایران در چهل سال گذشته نشان داد که سر سازش با ابرقدرت ها را ندارد و تحریم ، تهدید و فشارهای سیاسی و روانی آنها را از اهداف و ارزش های انقلاب دور نمی کند.
بهنام میرزایی تصریح کرد: شهداء و ایثارگران از طبقات محروم جامعه بودند در صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی با لبیک گویی به فرمان ولایت حضور پیدا کردند.
وی اضافه کرد: دیدار دانش آموزان با خانواده معظم شهدا و جانبازان می تواند در آگاهی بخشی آنها نسبت به زندگینامه شهدا و خاطراتی از حماسه سازان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تاثیرگذار باشد.
وی از تجلیل دانش آموزان شاهد به عنوان یک حرکت ارزشمند یاد کرد و افزود: این قدرانی موجب اعتماد به نفس ، ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و روحیه خودباوری در بین آنها می شود.
میرزایی یکی از رسالت هایی که آموزش و پرورش بر عهده دارد را توجه خاص به دانش آموزان خانواده ایثارگران و شهدا برشمرد و ادامه داد: دانش آموزانی که در بخش های آموزشی، پرورشی ، هنری ، ورزشی مقام آوری می کنند، قابل تحسین هستند.
وی تاکید کرد: فرزندان شهدا وایثارگران سرمایه و وارث اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شوند.
وی گفت: سه هزار و 300 دانش آموز در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در 7 مدرسه و 47 مدرسه در قالب طرح پراکنده مشغول تحصیل هستند.
در این آیین از 112 دانش آموز موفق در پایه های مختلف تحصیلی تجلیل شد.
این آیین با هدف تشویق دانش آموزان ممتاز و تقویت بنیه علمی دانش آموزان مدارس شاهد آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک کرج برگزار شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.