به گزارش ایرنا، عباداله کامکار روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز در شهرستان فردیس افزود:اکنون 21 کارخانه آرد در البرز وجود دارد که افزون بر تولید آرد در ذخیره آن نقش آفرینی می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز گفت: اکنون هیچ مشکلی به لحاظ توزیع و تامین آرد بین نانوایان و مراکز صنعتی البرز وجود ندارد.
** ظرفیت سیلوهای البرز1.3 میلیون تن است
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: ظرفیت ذخیره سازی گندم استان یک میلیون و 350 هزار تن است که ماهانه حدود 19 هزار و 600 گندم تحویل کارخانه های مختلف می شود.
ولی گودرز چگینی افزود: ظرفیت ذخیره سازی سیلوی روباز استان حدود 130 هزار تن است که برای مواقع ضروری پیش بینی شده است .
چگینی اظهار داشت: اکنون 21 کارخانه آرد و 8 کارخانه ماکارونی در استان البرز وجود دارد که مواد اولیه در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه حدود 500 نانوایی آزاد پز در استان فعالیت می کنند ، گفت: به منظور شفافیت در شبکه توزیع آرد واحدهای تولیدی مصرف کننده آرد استان ، سامانه خرید آرد راه اندازی شده است.
وی به اجرای پروژه هایی دینامکی اشاره کرد و گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری برای گندم پیش از این 160 تن در ساعت بود که با افزایش دینامگی و تعمیر و بازسازی این سازه ها اکنون به حدود 560 تن در ساعت رسیده است .
سیلوی بزرگ گندم استان البرز در شهرستان فردیس مستقربوده و این سیلوی افزون بر این استان ، بخشی از گندم مورد نیاز تهران را تامین می کند.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.