فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حیات وحش به خصوص کل و بز وحشی به دلیل بارش برف و سرمای شدید برای تامین غذا و علوفه مورد نیاز خود به حاشیه جاده ها و روستاها به خصوص مسیرهای منتهی به جاده ها پناه می آورند.
وی اظهار داشت: به همین دلیل فصل زمستان برای حیات وحش فصل پرخطری است و ضرورت دارد، مراقبت بیشتری در این فصل از حیات وحش استان صورت گیرد.
حکیمی گفت: در این بین متاسفانه برخی از افراد سودجو نیز از موقعیت سوء استفاده کرده و به شکار این حیوانات می‌پردازند.
وی به ضرورت اقدام مناسب در صورت تعارض احتمالی با حیات وحش اشاره کرد و افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را با قید فوریت به اطلاع ادارات حفاظت محیط زیست برسانند و اززنده‌گیری و جابجایی گونه ها به صورت جدی خودداری شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اضافه کرد: نظر به پیشروی استقرار سکونتگاه‌ ها در زیستگاه ‌های حیات وحش، تعارض بین حیات وحش و انسان افزایش یافته و به منظور کاهش این تعارضات اقداماتی همچون مدیریت صحیح پسماندها و دفن بهداشتی زباله‌ها، عدم استفاده از کودکان برای نگهداری گله، حصارکشی مناسب اماکن مسکونی و... ضروری به نظر می‌رسد.
وی گفت: مردم درصورت مشاهده حیوان آسیب دیده مراتب را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع داده یا با شماره تلفن 32228391 الی 92 یگان حفاظت محیط زیست تماس حاصل نمایند.
منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با مساحتی در حدود 91 هزار هکتار، در محدوده شهرستان های البرز، تهران و مازندران واقع شده است.
قسمت جنوبی این منطقه در استان البرز 64 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع طالقان 75 هزار هکتار وسعت دارد.
درحیات وحش استان البرز 41 گونه پستاندار، 286 گونه پرنده (علاوه بر پرنده های مهاجر)، 21 گونه خرنده، 2 گونه دوزیست و 8 گونه ماهی وجود دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.