به گزارش ایرنا، سیروس شفقی روز دوشنبه در اولین نشست پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در کرج افزود: حوزه مدیریت شهری باید ضعف هایی که دراین زمینه وجود دارد را اعلام کند تا اقدامات موثر انجام شود.
وی ادامه داد: مهاجر پذیری کرج ، سودجویی برخی از سازندگان ، گران شدن ساخت وساز بسترها را برای ایجاد سازه های غیرایمن دراین کلانشهر فراهم کرده است.
معاون استاندار البرز با تاکید بر برگزاری کمیته هایی دراین زمینه با همراهی شهرداری های کرج برای آسیب شناسی دراین حوزه گفت: فاصله کوتاه گسل ها و تاثیرپذیری از گسل های تهران ضرورت مقاوم سازی و ایمن سازی هرچه بیشترسازه های کرج را ضروری می سازد.
شفقی اضافه کرد: مجموعه فرمانداری کرج از آمادگی لازم برای هم افزایی و تعامل هرچه بیشتر با شهرداری ها برای حل مشکلات این حوزه برخوردار است .
وی ادامه داد: باید مشکلات دراین زمینه احصاء و با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اقدامات سازنده دراین زمینه صورت گیرد.
فرماندار ویژه کرج خاطرنشان کرد: در بحث کمیسیون ماده 100 نیز باید نظارت های کافی را به خرج داد و با هماهنگی نظام مهندسی در حل مشکلات ساخت وساز غیرمجاز هرچه موثرتر عمل کرد.
معاون عمرانی فرماندار کرج نیز گفت: امروز در کرج شاهد شهرک هایی با ماهیت حلبی آباد هستیم که درقالب مکان های ناهنجار به این شهر متصل شده اند.
حسین شریف کاظمی افزود: بی توجهی به این شهرک ها تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد و بخش قابل توجهی از انرژی دستگاه های خدمت رسان را به خود معطوف کرده اند.
وی ادامه داد: کلانشهر کرج امروز با جمعیت بالایی به دلیل مهاجرپذیری مواجه است که این جمعیت بالا تبعات مختلف شهری و اجتماعی را به همراه دارد.
شریف کاظمی گفت: کرج حلقه اتصال بیش از 14 استان کشور، خوابگاه واقامتگاه موقت و دائم برخی از استان های کشور شده و با این رشد غیرفنی جمعیت زیرساخت های آن تغییری نداشته است.
وی یادآورشد: برای تخصیص و جانمایی سرانه های خدماتی دچار مشکل هستیم بنابراین باید ساخت و ساز ها به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.
کلانشهر کرج مرکز استان البرز بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ با یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر، چهارمین شهر پرجمعیت کشور محسوب می شود.
یک هزارهکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر مقاوم در کرج شناسایی شده است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.