به گزارش ایرنا، 13 آبان که با سه رویداد متفاوت با یک ایده مشترک در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسیده ، هریک ریشه در بدخواهی ، ستمگری ، دخالت و حمایت از ظلم توسط دولتمران آمریکا را دارد، حوادثی که بازخوانی آنها ابعاد گستاخی ها و دخالت های کینه توزانه حاکمیت آمریکایی را به خوبی آشکار می کند.
آنچه این سال ها به عنوان ظلم وکشتار جهانی در گوشه و کنار دنیا خودنمایی می کند به طور قطع در ادوار گذشته توسط سیاستمداران آمریکایی مدیریت یا اجرا شده است.
کشته شدن روزنامه نگار عربستانی توسط آل سعود در ترکیه نمونه بارز و عینی حمایت های ظالمانه آمریکا از ستمگران است ، موضوعی که رئیس جمهوری کنونی آمریکا هر چند تحت فشار افکار عمومی داخل و خارج قرار دارد اما می گوید به خاطر قتل خاشقچی نمی تواند چشمان خود را بر روی قرارداد میلیاردی با عربستان سعودی ببندد.
قتل خاشچقی و کشته شدن 2 خواهر عربستانی در آمریکا نمونه هایی از فریبکاری کاخ سفید را نشان می دهد به ویژه آنکه کشتار کودکان و زنان گرسنه و بی دفاع یمن با سلاح های آمریکایی و با مدیریت استکباری انجام می شود و سران آمریکایی بی شرمانه این دست جنایات را مبارزه با تروریسم می خوانند.
حال با این مقدمه باید رویدادهای 13 آبان را بازنگری کرد ، رویدادهایی که بیداری ، بصیرت و دشمن شناسی
ایرانیان هوشمند را به رخ جهان می کشاند.
13 آبان 1343 تبعید امام خمینی (ره) رهبر نهضت اسلامی و بیدارگری ایران ازعراق به ترکیه یکی از رویدادهای مهم این روز به شمار می رود رویدادی که گرچه با دستور حکومت وقت ایران صورت گرفت اما
اما حامی و پشتوانه این دستور باید آمریکا دانست.
همانطورکه امروز سیاستمداران آمریکا آشکارا حمایت خود را از ترورهای دولتی و جنایت های آل سعود اعلام می کنند سال 43 نیز همین سیاست را در خصوص حکومت دست نشانده خود درایران به کار بردند.
تبعید رهبر دینی و نهضت اسلامی از عراق به ترکیه با اینکه خواست حاکمیت داخلی ایران بوده اما بدون چراغ سبز کاخ سفید میسر نمی شد.
حادثه دیگر کشتار دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در 13 آبان 57 دانشگاه تهران توسط ماموران ستمشاهی دومین رویداد این روز است که در خاموشی رسانه های استکباری ایرانیان را ماتم زده کرد.
شهادت نوجوانان وجوانانی که فریاد عدالتخواهی سر می زدند توسط رژیم دست نشانده آمریکا موضوعی است که بازخوانی جزئیات و نشانه های دست داشتن سیاستمداران زور و تزویر روسیاهی دیگر برای کاخ سفید به شمار می رود.
این رویداد و صدها حرکت و اقدام ناشایست آمریکایی ها در ایران سبب شد تا موج بیداری در ملت به وجود آید و ریشه حکومت ستمشاهی و دست نشانده غرب ریشه کن شود.
** تسخیر لانه جاسوسی آمریکا
ده ها جنایت در پس رفتارهای حقارت آمیز آمریکا علیه ملت ایران سبب شد تا دانشجویان خط امام (ره )سفارت آمریکا را دریوم الله 13 آبان به تسخیر خود درآورند و اسناد مهمی را در خصوص دخالت های کاخ سفید در امور کشورمان افشا کنند.
بازخوانی این اسناد نشان داد که آمریکایی ها در بسیاری از حوادث داخل ایران دست داشته و جنایت های رژیم پهلوی ر ا پشت پرده مدیریت می کردند.
غارت منابع اقتصادی مانند نفت و سایر منابع طبیعی و تحمیل اراده های غرب بر کشورمان نمونه ای از ده ها رفتار استعماری و استثماری آمریکا در ایران به شمار می رود .
از این روز فرزندان ایران با درایت و بصیریت طلسم زورگویی های آمریکا را شکستند و سیمای ظالمانه کاخ سفید را به جهانیان معرفی کردند.
با این حال هرچند این حرکت انقلابی ایرانیان برای بسیاری از جهانیان در پوشش ماند اما امروز تکرار همان رفتارها نشان می دهد که آمریکا همان جنایتکار هیروشیما و ناکازاکی است و تغییری در رفتار سیاستمداران نیست.
حکومتی که به عهده نامه ها و پیمان نامه های بین المللی و جهانی بی اعتناست و حاکمانش منشور اخلاقی و امضای یکدیگر را قبول ندارند، نماد تبلیغی سیماستمدارانش الاغ و حیوان است و کرامت انسانی را زیرپا گذاشته اند.
شاید تصور برخی براین باشد که همسویی با سیاست های آمریکا موجب رشد و ترقی برای یک ملت خواهد شد لیکن آنطور که در موضوع برجام مشاهده شد حاکمان آمریکایی پیمان و تفاهم را به مسلخ گرفته و به راحتی زیر پا می گذارند.
اینک باید گفت که مردم انقلابی ایران به حق و شایسته تنفر خود را از ستمگر زمان اعلام می دارند، ستمگری که نشانه ای از مروت و انسانیت در وجودش نیست، سلاح های آتشینش را نثار کودکان مظلوم جهان می کند، صهیونیست های جنایتکار را می پروراند و در بسیاری از کشتارهای جهانی آشکارا و پنهان دست دارد.
13 آبان نماد هوشیاری جوانان ایرانی در مقابل زورگویانی است که امروز بیشتر از هر زمان برای جهانیان شناخته شده اند.
کشتار انسان های بی گناه در سوریه ، لبنان ، لیبی ، عراق ، یمن ، بحرین ، عربستان، پاکستان، افغانستان و میانمار بیانگر دخالت های آشکار و پنهان آمریکاست.
شاید کشتار مسلمانان میانمار یک موضوع داخلی تلقی شود اما اهدای جایزه صلح نوبل به «آن سانگ سوچی» رئیس جمهوری میانمار و جنایتکاری که دستش به خون مسلمانان روهینگیایی آلوده است نشان داد که حاکمیت آمریکایی برخلاف ادعای دفاع از حقوق بشر هیچ ارزشی برای انسانیت قائل نیست.
اینک 13 آبان دیگر از راه رسیده، روزی که باید فریادها رساتر از گذشته با شعار مرگ برآمریکا همراه شود.
شعار علیه حاکمانی که امروز به سخت ترین تحریم ها علیه ملت ایران متوسل شده اند و می خواهند کشورمان را درحصار تحریم و فشار قرار دهند تا نتواند مسیر آینده را به خوبی طی کند.
فریاد برسر حاکمان ناجوانمرد که حتی قرارداد بین المللی برجام را نادیده گرفتند ، پیمانی که دولتمردان قبلی آمریکا آن را تائید و بر اجرای بندبند آن تاکید داشتند اما امروز دنیا شاهد آن است که ترامپ با یکه تازی آن را کنار گذاشت و خشم و نفرت ایرانیان و جهانیان را مضاعف کرد.
امروز باید فریادها رساتر از گذشته به گوش جهان رساند چراکه حاکمان آمریکایی حتی پیمان جهانی محیط زیست را زیر پا می گذارند چه برسد به آن که برای بقای بشریت ارزشی قائل شوند.
امروز باید جنایت های آمریکا را در اذهان یادآوری کرد چرا که میلیون ها انسان در یمن ، عراق ، سوریه ، بحرین و سایر نقاط جهان دچار سوء تغذیه شده اند تا دنیای استکباری به راحتی نفس بکشد و خون ملت ها را بنوشد.
مرگ بر آمریکا ، شعارعلیه یک ملت نیست بلکه تقاضای مرگ برای سیاست هایی است که انسانیت را به نابودی می کشاند.

** 13 آبان روز تقویت روحیه استکبار ستیزی
نماینده مردم کرج ، فردیس ، اشتهارد و آسارا می گوید : مردم انقلابی ایران با برپایی راهپیمایی 13 آبان
سال ها جفای جنایتکاران به جهانیان فریاد می زنند.
محمد جواد کولیوند اظهارداشت: دانشجویان و دانش آموزان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه با معلمانشان در این راهپیمایی مهم شرکت می کنند .
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی امسال به صورت متمایز از سال های قبل برگزار می شود، یاد آور شد: یکی از دلایل تفاوت ها این مراسم به سخنان ترامپ و تشدید تحریم ها و برانگیخته شدن حس و خشم انقلابی مردم بر می گردد.
وی بیان داشت: اقدامات آمریکا و نظام استکباری و تحریم های رئیس جمهوری آمریکا سبب تمایز راهپیمایی 13 آبان نسبت به سال های گذشته شده است .
وی اضافه کرد: ترامپ با موضعگیری و دشمنی با ایران و اعمال تحریم ها می خواهد عکس العمل ملت ایران را آزمایش کند که مردم با حضور چشمگیرخود در این راهپیمایی خط بطلان روی اهداف و برنامه های استکبار می کشند.
کولیوند گفت: ملت ایران اهل منطق و سنجش رفتارها است و در مقابل هر رفتار و عملکرد پاسخ خاص خود را می دهد.
** 13 آبان روز پاسخ کوبنده ملت ایران به دشمنان
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: راهپیمایی با شکوه یوم الله 13 آبان امسال پاسخی کوبنده درمقابل جنگ روانی دشمن است.
علیرضا کاظمی اظهارداشت: این راهپیمایی شکست دیگری برای جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران است.
وی بیان داشت: 13 آبان در ذهن، قلب و روح ملت ایران یک روز به‌یادماندنی است که مردم هرگز این روز را فراموش نمی‌کنند زیرا روزی که با مناسبت‌های مختلف پایه‌های استکبار را در داخل و خارج کشور به لرزه درآورد و فروریخت.
کاظمی تصریح کرد: تعبیر عبادی و سیاسی امام راحل از روز 13 آبان، یوم‌الله، انقلاب دوم، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز سرافرازی ملت ایران در قبال ظلم و ستم است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: روز 13 آبان امسال از چند منظر مهم است زیرا این روز نماد شکست آمریکا و استکبار است.
وی بیان داشت : 13 آبان نماد وحدت و همبستگی نوجوانان وجوانان ایرانی در مقابل استکبار جهانی به شمار می رود.
کاظمی خاطرنشان شد: تمام مردم انقلابی ایران در خلق حماسه 13 آبان شریک هستند و این روز به عنوان روز همبستگی و یک‌صدایی ملت ایران در قبال آمریکاست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، دشمنان با آرزوهای بربادرفته‌ مواجه شده اند.
وی گفت : امروز برنامه مهم دشمن کشاندن مردم ایران به سمت امواج منفی است اما جوانان و نسل انقلابی بهتر از گذشته حافظ آرمان‌های انقلاب هستند.
کاظمی بیان داشت: در یوم الله 13 آبان امسال زنگ استکبار ستیزی در تمام مدارس کشور به صدا در می آید و با حضور حماسی مردم و دانش آموزان شاهد راهپیمایی با شکوه خواهیم بود.
وی ادامه داد: در این روز بیش از 14 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان امسال حضور یکپارچه خواهند داشت.
** 13 آبان روزغیرت ، خشم انقلابی و خنثی کننده توطئه ها
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت : در 13 آبان امسال بار دیگر غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد که موجب همبستگی بیشتر آنان در مقابل استکبارگران می شود.
سالار قاسمی با بیان اینکه 13 آبان متعلق به قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است اظهار کرد: این ملت با همه کمبودها و تحریم ها همواره در صحنه حضور داشته و دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از توطئه های اخیر آمریکا اهانت و توطئه دشمن نسبت به سپاه پاسداران به عنوان نهادی ارزشی است ، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی و پاسدار امنیت و اقتدار نظام است.
وی بیان داشت: راهپیمایی 13 آبان زمینه ساز ارتقا آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه های خصمانه آمریکا در مقابله با انقلاب به ویژه سیاست های جدید این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران می شود.
قاسمی یادآورشد: تبیین چرایی شعار استراتژیک و مهم مرگ بر آمریکا برای عموم مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان از اهداف دیگر برنامه های 13 آبان در ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه 13 آبان نماد ی ازوحدت و همدلی ملت ایران را به تصویر می کشد، اضافه کرد: اهمیت مراسم راهپیمایی 13 آبان امسال بیش از گذشته است و مردم ایران در این روز با حضور گسترده خود یاوه گویی استکبارجهانی که در راس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد را می دهند.
** 13 آبان روز وحدت و حمایت
خواهر شهید فهمیده و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج نیز گفت: حضور مردم در آیین راهپیمایی 13 آبان نشانه یکی بودن ما در مقابله با آمریکا و اعلام وحدت در حمایت از سپاه ایثارگر و فداکار، آرمانهای شهدا و در حقیقت پاسخی به حرف‌های بی خرد ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.
فرشته فهمیده اظهار داشت: آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و این مهم را نمی خواهد.
وی بیان داشت: ایران مبتنی بر استقلال است و این آرمان انقلاب مورد استقبال برخی کشورها از جمله آمریکا نیست و از این رو با ما دشمنی می کنند.
وی با اشاره به اینکه راز و رمز توسعه و پیشرفت کشور در فضای امنیت پایدار، وحدت رویه، همدلی و قانون مداری محقق می شود، یادآور شد: در راهپیمایی 13 آبان ملت ایران حمایت خود را ازانقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می کنند و جواب جریان سازی ها و تهدید های استکبار را می دهند.
** 13 آبان روز عدالت طلبی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: مردم ما در این راهپیمایی جواب جریان سازی های نظام استکبار را در مورد مسائلی از جمله مذاکره دوباره در باره برجام، تهدید ها و تحریم ها را با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز سیزدهم آبان به مستکبران می دهند.
مراد مالمیر با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور روز سیزدهم آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است، خاطر نشان شد: شعارها و فریادهای 13 آبان روز آزادی خواهی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران در برابراستکبار و زورگویان عالم باشکوه تر ازهمیشه طنین انداز می شود.
وی بیان داشت: 13 آبان تقویت حس همگرایی، هم افزایی، انسجام و وحدت در مقابل ظالمان و مستکبران را در بین ملت ایران بیشتر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این روز یادآور سه حرکت بزرگ تاریخی از جمله تبعبد حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط رژیم طاغوت، تسخیرلانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و به شهادت رساندن جمعی از دانش آموزان در اعتراض به سلطه گری استکبار جهانی است
** 13 آبان و ولایت مداری
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش البرز هم گفت: اساس شکل گیری روز 13 آبان به عنوان نقطه عطف پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
مجتبی آمر کاشی اظهار داشت : حضور پرشور وحماسی مردم در این روز نشان از ولایتمداری، پایبند بودن مردم به آرمان های انقلاب و امام راحل، نظام، رهبری و ظلم ستیزی دارد.
وی تصریح کرد: در جهان تهدیدهای آمریکا به نظام و ملت ایران افزایش یافته است لذا از قشرهای مختلف مردم دعوت می‌شود، برای حضور در راهپیمایی حضور فعالی داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به سخنان سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و سرمداران این کشور علیه برجام ، سپاه و ایران ، مراسم 13 آبان امسال متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: 13 آبان به ‌دلیل در بر داشتن سه رویداد مهم تاریخی، از جایگاهی ویژه برخوردار است.
** 13 آبان روز وحدت ملی
رئیس انجمن اسلامی معلمان استان البرز نیز 13 آبان را همایش همدلی، همسویی و همگرایی مسئولان نظام و در مجموع وحدت ملی در ایران دانست.
منوچهر اتابکی بیان داشت:در شرایط حاضر پشتوانه مردمی نظام، دلیل وحشت آمریکا از ایران است که در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی باید از کشور حمایت شود.
وی خاطرنشان شد: شایسته است که امسال نیز همچون سال های قبل این مراسم با پشتوانه مردمی به رخ دشمنان نظام و کشور کشیده شود.
** برنامه های 13 آبان در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که مدارس این استان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی به پیشواز یوم الله 13 آبان ماه رفتند.
مسعود مهرانی نیا با بیان اینکه برنامه های این روز ملی در البرز دانش آموز محوری است، افزود: با توجه به تکرار رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی ، راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه امسال پرشورتر از گذشته در البرز برگزار می شود.
وی یادآورشد: اکنون برنامه های مختلفی در زمینه آشنایی دانش آموزان با رویدادهای تاریخی 13 آبان در مدارس اجرایی شده است.
وی گفت: همزمان با یوم الله 13 آبان برنامه صبحگاهی در تمام مدارس البرز با شعار مرگ برآمریکا برگزار می شود.
وی اظهارداشت: برنامه های آموزشی و فرهنگی با عنوان روز ملی استکبارستیزی در قالب روزنامه دیواری، نمایشگاه عکس، فیلم، نشست روشنگری، مقاله نویسی ، مسابقه فرهنگی و یادواره شهدا درمدارس به اجرا در آمد.
وی توزیع اقلام فرهنگی ویژه راهپیمایی در بین مدارس البرز را از دیگر اقدامات برنامه های راهپیمایی 13 ابان در این استان عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان و معلمان در ساعت 8.30 صبح روز یکشنبه 13 آبان ماه در میدان توحید کرج اجتماع می کنند و ساعت 9 صبح راهپیمایی سراسری آغاز می شود.
مهرانی نیا خاطرنشان شد: دانش آموزان و معلمان در کنار مسئولان کشوری ، استانی و خانواده معظم شهدا با همخوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای انقلابی مسیر راهپیمایی را از میدان توحیدکرج ، بلوار امام زاده حسن (ع) تا مصلای بزرگ امام خمینی (ره ) کرج را طی می کنند.
وی اظهارداشت: در مسیر راهپیمایی غرفه های فرهنگی – تربیتی ویژه روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی برپا می شود تا دانش آموزان با زبان قلم و هنر پیام وحدت ، مقاومت و ولایتمداری خود را به مستکبران نشان دهند.
وی یادآور شد: در سایر شهرستان های استان البرز نیز دانش آموزان در میدان مرکزی شهر اجتماع کرده و تا مصلی های نماز جمعه به راهپیمایی می پردازند.
وی گفت: با هماهنگی انجام شده، دانش آموزان مدارس کم برخوردار نواحی آموزش و پرورش کرج با اتوبوس به محل تجمع راهپیمایان 13 آبان انتقال داده می شوند.
وی تاکید کرد: در این برنامه ملی دانش آموزان درقالب هیات های مذهبی و تشکل های دانش آموزی حضور پیدا می کنند و سرود ملی ایران را همخوانی می کنند و سخنران این مراسم نیز سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران می باشد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.