مسعود مهران نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترویج راه های مصرف بهینه و پیشگیری از اصراف و هدر روی آب با توجه به کاهش منابع آبی از مهم ترین اهداف این برنامه آموزشی است که با کمک نسل آینده ساز دنبال خواهد شد.
وی بیان داشت: این برنامه آموزشی با مشارکت معلمان و کارشناسان آب و فاضلاب البرز در مدارس اجرایی شده تا آموزه های آن در سطح خانواده و جامعه به نحو مطلوب فراگیر شود.
مهران نیا ادامه داد: درانتقال پیام های آموزشی به دانش آموزان از آیات قرآنی، داستان، ضرب المثل ، تصاویرو برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع آب استفاده می شود.
وی تصریح کرد: هر سال با مشارکت آب و فاضلاب استان البرز مسابقه بزرگ آب زندگی در مدارس استان با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه با الگو برداری از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی فراخوان می شود.
وی اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته در این مسابقه پنج هزار دانش آموز البرزی شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران منطقه ای و استانی 32 اثر در بخش کودکان و نوجوانان منتخب شناخته شد.
استان البرز 442 هزار و 500 دانش آموز و حدود 25 هزار معلم در یک هزار و 930 کد مدرسه دارد.
کاهش بارش ها در 3 دهه گذشته ، مشکلات فراوانی به لحاظ تامین آب در کشور و البرز به وجود آورده است.
سطح دسترسی به سفره های زیر زمینی البرز از حدود 15 در دهه 70 اکنون به حدود 300 متر رسیده و بحران کم آبی این استان سرسبز اما پرجمعیت را با چالش عمده مواجه کرده است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.