به گزارش ایرنا، اصغر نصیری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در آئین رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی- عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کلانشهر کرج گفت: این طرح با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و با آنالیز داده های شیمیایی تهیه و تنظیم شده است.
وی بیان داشت: در اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر کرج مباحثی مانند تفکیک از مبدا، تولید کمپوست از مواد عالی و زباله سوزی از موادی مانند پارچه که ارزش حرارتی بالا دارند، مورد توجه قرارگرفته است.
وی ادامه داد: واگذاری حمل و دفن پسماند به بخش خصوصی از محورهای این طرح بوده که اجرایی شده است .
نصیری گفت: با واگذاری حمل و دفن زباله ها به بخش خصوصی ، 17 میلیارد تومان برای یک بازه سه ساله صرفه جویی در هزینه ها خواهیم داشت.
وی بیان داشت: طبق بررسی های کارشناسی برای دفن زباله به ازای هر تن یکهزار تومان صرفه جویی درپی دارد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: اگر به سمتی حرکت کنیم که زباله ها یک روز در میان از سطح شهر کرج جمع آوری شود شهروندان در بحث جداسازی زباله های تر و خشک مشارکت خوبی خواهند داشت.
نصیری گفت: اکنون کارخانه کمپوست کرج با ظرفیت تولیدی 400 تن دوباره راه اندازی شده لیکن بایستی امکانات و تجهیزات آن به روز رسانی شود.
وی افزود: قرار است بخشی از کود تولیدی این کارخانه برای تامین کود پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج استفاده شود.
وی گفت: اکنون حدود یکصد هزار مترمکعب شیرابه در منطقه حلقه دره کرج (محل دفن زباله ها ) تولید می شود.
وی اظهار داشت: شیوه نامه وزارت کشور برای ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در سطح شهر با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.
روزانه 900 تن تولید زباله در کرج تولید می شود ومیزان تولید زباله های بیمارستانی و عفونی کرج هر 24 ساعت حدود 5.5 تن برآورد شده است.
335 مرکز درمانی تولید کننده زباله عفونی در کرج هستند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.