محمد دلاوریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای دستیابی به سرانه استاندارد آموزشی در البرز به 8 هزار کلاس درس جدید نیاز داریم.
وی اظهارداشت: البرز به لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی و دارا بودن ظرفیت های بی نظیر اقتصادی همواره با مهاجرت روز افزون از دیگر استان های کشور روبرواست.
وی با اشاره به اینکه قیمت زمین در مناطق مختلف شهری البرز افزایش یافته است، خاطرنشان شد: به دلیل کمبود فضای آموزشی در این استان ،تراکم دانش آموزان در کلاس های درس البرز در سطح بالایی قرار دارد.
وی تصریح کرد: کمبود فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش نواحی 4 و 3 کرج و شهرستان فردیس بیشتر احساس می شود.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به سرانه استاندارد در بخش فضای آموزشی ، حذف مدارس 2 نوبته و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درس استان نیاز به ساخت سالانه 400 کلاس درس جدید در استان داریم.
دلاوریان یادآورشد: در تلاش هستیم با برگزاری نشست های هم اندیشی و رایزنی با مسئولان امر، اعتبارات حوزه نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان را با اختصاص ردیف اعتبار ویژه افزایش دهیم.
وی ادامه داد: اعتبارات دولتی به تنهایی نمی تواند تنگناهای فضاهای آموزشی البرز را رفع کند.
دولاوریان گفت: مشارکت مردم به ویژه خیرین نیک اندیش مدرسه ساز نقش بسزایی در تحقق اهداف تعیین شده اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز دارد.
وی افزود : البرز در جشنواره های هفدهم ،هجدهم ،نوزدهم و بیستم رتبه نخست تحقق تعهدات خیرین را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد:تامین و تجهیز فضای آموزشی در البرز در کنار افزایش سطح مشارکت های مردم نیاز به تخصیص اعتبارات ملی و استانی دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کد مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.