سعید زرندی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه شهر بین المللی آی.سی.تی نیز در این منطقه احداث می شود، اظهار داشت: با راه اندازی سیستم های نوین و صنایع جدید در آینده نزدیک منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان یکی از قطب های الکترونیکی کشور مطرح می شود.
وی اضافه کرد: با هدف توسعه زیر ساخت های این منطقه، ایجاد شهر فرودگاهی فناوری های نوین، شهر بین المللی آی. سی.تی، گمرک تخصصی صنایع آی.سی.تی و دانش بنیان و اتصال نخستین کریدور آی.سی.تی به خطوط ریلی و هوایی کشور از برنامه های پیش روی منطقه ویژه اقتصادی پیام است.
زرندی در بخش دیگری از سخنان خود به مسافربری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: با تحقق این مهم، تحولات مهمی در استان ایجاد می شود.
وی ادامه داد: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول 4 هزار و عرض 60متر از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.
زرندی گفت: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال 98 به ظرفیت جابجایی بیش از 500 هزار مسافر در سال می رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) می شود.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام افزود: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی این استان و پیش بینی ایجاد اشتغال درشهر فرودگاهی و صنایع هایتِک از دیگر مزیت های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.
شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .
اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام است.
مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است که طی برنامه ریزی های صورت گرفته امسال اولین پرواز از این فرودگاه به مشهد مقدس در شهریور ماه انجام می شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.