شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران حکم سه متهم پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج را صادر کرد و با توجه به عنوان اتهامی پیشبینی می شود برای هریک از متهمین حبس از بین 5 الی 20 سال در نظر گرفته شود.

به گزارش جماران، هیئت قضایی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران که از روز اعلام ختم دادرسی مشغول انشای رای متهمان این پرونده بودند، روز چهارشنبه هفته گذشته (24 مرداد) انشای رای را به پایان رساندند و حکم را صادر کردند.

حکم صادره هنوز به متهمان یا وکلای مدافع آنها ابلاغ نشده اما از زمان ابلاغ رأی به مدت 20 روز قابل تجدیدنظر خواهی است.

پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، 360 شاکی دارد که دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده طی 12 جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

مشارکت در اخلال نظام اقتصادی  کشور به نحو عمده بدون قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و یا مقابله با آن، اتهام متهمان پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج است.

با توجه به این اتهام که از سوی رسانه ها به عنوان مبنای حکم قاضی دادگاه پرونده موسسه مالی ثامن الحجج معرفی شده، مجازات در نظر گرفته شده در قانون 5 الی 20 سال حبس و مصادره تمام اموال حاصل از درآمد نامشروع متهم می باشد. همچنین قاضی می تواند متهم را به 20 تا 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.