کمیسیون عمران مجلس کلیه واحدهای آموزش و پروش را از پرداخت هزینه آب، برق و گاز در صورت رعایت الگوی مصرف، معاف کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، کمیسیون تلفیق بودجه97 در جلسه نوبت صبح امروز، (چهارشبه 13دی) تصویب کرد: کلیه واحدهای آموزش و پرورش از  پرداخت هزینه مصرف آب، برق و گاز در صورت رعایت الگوی مصرف، معاف هستند. 

دومین مصوبه امروز این کمیسیون این است که 55 درصد از سهام شرکت دخانیات به صندوق فولاد تعلق دارد که سود حاصل از آن باید به حقوق و هزینه های درمانی بازنشستگان فولاد اختصاص داده شود که تعداد بازنشستگان صنعت فولاد حدود 83 هزار نفر است.

سومین مصوبه، تعیین سقف معافیت مالیاتی یک میلیون و 800 هزار تومان برای به مشاغل و کسبه است.

بر اساس چهارمین مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1500 میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی برق مصرفی صرف حمایت از تولید برق تجدیدپذیر و توسعه شبکه روستایی خواهد شد البته مشترکان روستایی و عوارض مربوط به چاه های آب کشاورزی از پرداخت عوارض معاف هستند. در حال حاضر 8 درصد از میزان برق مصرفی برای توسعه شبکه برق روستایی و حمایت از تولید برق تجدیدپذیر صرف می شود.

افزایش سرمایه بانک های توسعه تعاون و پست بانک

در پنجمین مصوبه این کمیسیون آمده است که در راستای افزایش سرمایه بانک های توسعه تعاون و پست بانک، وزارتخانه های ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز شدند تا سقف 500 میلیارد تومان اموال خود را بفروشند و صرف افزایش سرمایه بانک های مذکور کنند.

براساس مصوبه ششم، شرکت توانیر مجاز شد که سهام مازاد بر 49 درصد شرکت توانیر را تا سقف 25 هزار میلیارد تومان به بخش غیردولتی با رعایت اصل 44 قانون اساسی و با اولویت شهرداری های کشور واگذار کند.

معافیت مالیاتی درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری در بخش خصوصی

 در مصوبه هفتم امروز این کمیسیون آمده است: درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری در بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای مشارکتی از معافیت مالیاتی خاص برخوردار شدند. مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه های اجرایی نیز در سقف و رقم پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 97 توسط همان دستگاه اجرایی قابل مصرف است البته باید سازمان برنامه و بودجه این موضوع را تائید کند.

تخصیص 300میلیارد تومان برای گازرسانی به  هرمزگان و سیستان و بلوچستان

همچنین براساس مصوبه دیگر شرکت ملی گاز مکلف شد برای گازرسانی به شهرها و روستاهای استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان مبلغ 300 میلیارد تومان هزینه کند.

علاوه بر این، سازمان امور مالیاتی موظف شد که مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای مستقر در هر استان توسط اداره مالیاتی همان استان وصول و توزیع شود.

 

 

تخصیص 100میلیارد  دلار از صندوق توسعه برای مقام سازی مسکن روستایی

علاوه بر این کمیسیون عمران، مجلس با با برداشت ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به بنیاد مسکن جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در بودجه  97  و  کاهش خطرات احتمالی حوادثی مشابه زلزله موافقت کرد. 

برگزاری جلسه کارگروه های کمیسیون تلفیق

فردا، جلسات کارگروه های کمیسیون تلفق بودجه 97  برگزار می شود. این کمیسیون شامل پنج کارگروه  اشتغال، حامل های انرژی، هدفمندی یارانه ها، تهاتر بدهی دولت، بخش خصوصی و بانک ها و اوراق مالی اسلامی می شود. 

علی اصغر یوسف نژاد در نشست خبری ظهر امروز خود اعلام کرد: کارگروه های کمیسیون تلفیق پنج شنبه و جمعه هفته جاری، موضوعاتی مانند یارانه ها، انتشار اوراق مشارکت، نرخ حامل های انرژی، اشتغال زایی و بدهی های دولت را بررسی خواهند کرد تا از شنبه هفته آینده مسائل اساسی در کمیسیون تلفیق مورد بحث قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از شنبه هفته آینده مسائل اساسی لایحه بودجه به عنوان بسته های پیشنهادی فکری توسط کمیته های پنج گانه کمیسیون تلفیق، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نکته دیگر اینکه تا زمانی که کمیسیون تلفیق مباحث مربوط به بخش درآمدی لایحه بودجه را به اتمام نرساند وارد بخش هزینه ای نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.