گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سبد سرمایه گذاری خود در سال 1403 را چگونه تنظیم کنیم!

یک کارشناس بازارهای مالی:در همه بازارها اگر صبرداشته باشید، به سوددهی لازم می رسید/بازار فارکس را بهتر از رمز ارز می دانم/ سال 1403 بورس، پتانسیل بسیار بیشتری برای رشد دارد

«بازار بورس، نسبت به رمز ارزها، پتانسیل بسیار بیشتری برای رشد دارد. میانگین «قیمت / سود» بسیار پایین تر آمده است و موقعیت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری در بورس ایجاد کرده است. اکنون حدود چهار سال طول می کشد که بانک اصل پول را از محل سود برگرداند، اگر در بازار بورس سهمی را پیدا کنیم که میانگین «قیمت / سهم» زیر چهار داشته باشد، نسبت به پول در بانک گذاشتن و یا رمز ارز خریدن بسیار جذاب تر است.»

گروه اقتصاد و درآمد: یک کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه اگر قرار باشد سرمایه گذاری کند، آن را در بازار بورس ایران انجام می دهد و نه در بازار رمز ارزها، تاکید کرد: توصیه من این است که نهایتا 10درصد از پولی که می توانید سرمایه گذاری کنید را به بازار رمز ارزها اختصاص دهید. با این کار، ممکن است 10درصد تبدیل به 200درصد شود و یا به صفر برسد!

محمد غفاری در گفت و گو با جماران، در خصوص چشم انداز سرمایه گذاری در بازارهای مالی برای سال 1403، خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی برای سال 1403، بهتر است سبد سرمایه گذاری ترکیبی از بازار بورس، رمز ارزها و ارزهای فیات (اسکناس و سکه) چیده شود. در واقع از سرمایه ای که می خواهند با آن معامله کنند، نهایتا 10درصد به بازار رمز ارزها اختصاص داشته باشد. به صورت ماه به ماه و مداوما از اکنون شروع به خرید کردن روی رمز ارزها کنند. بازار فراز و نشیب های خود را دارد. ممکن است اواخر 2024 تا اواسط 2025 ریزش بسیار زیادی را داشته باشد، با این حال مشخص نیست ریزشی که منتظرش هستیم ، رخ دهد یا نه، یا اینکه تا چه میزان بازار بالا برود. بنابراین پلن a و b را همزمان باید در نظر داشت.

 

سبد سرمایه گذاری را چگونه بچینیم!

وی ادامه داد: مثلا بگوییم؛ ماه به ماه، حتی 10 یا 5 دلار رمز ارز می خرم و در کنار آن ماهی یک میلیون تومان از بازار بورس هم خرید دارم و علاوه بر آن مثلا سرمایه گذاری در بازارهای دیگر هم دارم و ماهی مقداری طلا می خرم. بعد از چند سال، این میزان، تبدیل به سرمایه گذاری خوبی شده است. با پنج میلیون تومان، ماهی یک گرم طلا، یک میلیون تومان بورس و 20دلار هم رمز ارز خرید شود، تا دوسال دیگر کل این سرمایه رشد خوبی خواهد کرد.

هر سرمایه گذاری که داشته باشید، طی 8 سال به اندازه پول اولیه شما سود ایجاد می کند

این کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه سرمایه گذاری بلندمدت برای همه مردم توصیه می شود، توضیح داد: وایت پیپرهایی (سپید نامه) که رمز ارزهای مختلف ایجاد کرده اند را بخوانند و رمز ارزی که در آینده احتمال رشد بیشتری دارد را بخرند و نگه دارند. هر سرمایه گذاری که داشته باشید، ظرف مدت 8 سال به اندازه پول اولیه شما سود ایجاد می کند. در همه بازارها اگر صبر لازم را داشته باشید، به سوددهی لازم می رسید. بنابراین فرقی ندارد که در بازار بورس ایران سرمایه گذاری کنید یا رمز ارز بخرید. اما آینده رمز ارزها، چشم انداز زیباتری دارد. هر چند که ممکن است که کل پول فرد از بین برود.

 

 نهایتا 10درصد پول سرمایه گذاریتان را به رمز ارزها اختصاص دهید

غفاری گفت: توصیه من این است که نهایتا 10درصد از پولی که می توانید سرمایه گذاری کنید را به بازار رمز ارزها اختصاص دهید. با این کار، ممکن است 10درصد تبدیل به 200درصد شود و یا به صفر برسد!

این کارشناس بازارهای مالی، با بیان اینکه بازار رمز ارزها، هنوز ارزش خود را پیدا نکرده و فعلا پتاسیل بیشتری برای پول به دست آوردن و یا از دست دادن دارد، گفت: اصلا مشخص نیست سودی که این بازار خواهد داد چه میزان است. این بازار مانند بازارهای سنتی نیست.

غفاری به افرادی که خواهان سرمایه گذاری در این بازار هستند، توصیه کرد: حتما باید درآمد ثابت داشته باشید. وقتی یک فرد می خواهد وارد بازار مالی شود، اولین فکری که باید داشته باشد این است که درآمد ثابت ایجاد کند. اگر درآمد ثابتی داشت که می توانست با آن بدون درد سر زندگی را گذران کند، می تواند از باقی مانده آن، پولی را وارد بازارهای مالی کند و نوسان گیری انجام دهد. البته من برای این کار، بازار فارکس را بهتر از بازار رمز ارز می دانم. احتمال از دست رفتن همه پول در بازار فارکس کمتر از بازار رمز ارز است. اما ابتدا باید فرد به درآمد ثابت رسیده باشد و بعد از اطمینان از یک درآمد ثابت، وارد بازارهای مالی شود. در غیر این صورت، بیشتر وقت خود را به ایجاد یک درآمد ثابت از هر محلی، اعم از کارمندی یا غیر از آن اختصاص دهد.

 

1403 قیمت بیت کوین افزایش نمی یابد

وی درخصوص چشم انداز بازارهای مالی برای سال 1403، نیز توضیح داد: در این سال، یک هاوینگ پیش رو داریم که اکثر افراد تصور می کنند با نصف شدن پاداشی که برای استخراج بیت کوین درنظر گرفته شده، قیمت آن بسیار افزایش می یابد. در صورتی که این موضوع به اصطلاح «پیش خور» شده و یکی از دلایل همین افزایش قیمت فعلی، هاوینگ است. بعد از آن، تنها مساله انبساط مالی کشورها و در راس آنها آمریکا است که دولتها مردم را به دلیل انتخابات در گشایش مالی بهتری نگه می داند، در صورتی که انقباض پولی دارند، انبساط مالی در پیش گرفته اند. به محض اینکه این انبساط مالی قطع شود ، بیت کوین به قیمتهای بسیار پایین برمی گردد و این شرایط هم دور نیست. با این شرایط، بازار رمز ارزها، با سقوط چشم گیری روبرو می شود.

غفاری اضافه کرد: تا زمانی که شاخص بازار بورس آمریکا، صعودی است این انبساط مالی کماکان وجود دارد و انتظاری برای ریزش قیمت بیت کوین نداریم، اما به محض اینکه شاخص بازار بورس آمریکا نزولی شود، انتظار داریم قیمت بیت کوین بسیاری بیشتر از گذشته ریزش کند.

 

بازار بورس، پتانسیل بسیار بیشتری برای رشد دارد

این تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه اگر قرار باشد سرمایه گذاری انجام دهد، آن را در بازار بورس ایران انجام می دهد و نه در بازار رمز ارزها، توضیح داد: بازار بورس، پتانسیل بسیار بیشتری برای رشد دارد و میانگین «قیمت / سود» بسیار پایین تر آمده و موقعیت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری در بورس ایجاد کرده است. اکنون حدود چهار سال طول می کشد که بانک اصل پول را از محل سود برگرداند، اگر در بازار بورس سهمی را پیدا کنیم که میانگین «قیمت / سهم» زیر چهار داشته باشد، نسبت به پول در بانک گذاشتن و یا رمز ارز خریدن بسیار جذاب تر است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.