شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت فرابورس ایران برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر کسب ثروتهای نجومی از بازار سرمایه توسط افرادی خاص را تکذیب کردند.

جی پلاس؛ شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت فرابورس ایران، با انتشار اطلاعیه ای، شایعه‌ پیچیده در فضای‌مجازی مبنی بر اینکه برخی مسئولان فعال در بازار سرمایه ، تمامی سهام‌های خود را قبل از ریزش فروختند، تکذیب کردند.

در این تکذیبیه آمده است:

«باتوجه به انتشار برخی شایعات و اکاذیب در فضای مجازی مبنی بر کسب ثروتهای نجومی از بازار سرمایه توسط افرادی خاص، ضمن تکذیب محتوای اعلامی شایعه مذکور، به اطلاع کلیه سرمایه گذاران محترم میرساند؛ ارکان بازار سرمایه همگام با نهاد ناظر، خود را موظف به حفظ و حراست از اعتماد سهامداران به عنوان مبنایی برای توسعه و تعمیق بازار در بین اقشار گوناگون جامعه و افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصادی کشور میدانند و همواره براساس وظایف قانونی خود با نظارت و پایش مداوم معاملات علاوه بر برخورد انضباطی با تخلفات ارتکابی، طبق مفاد مندرج در قانون بازار اوراق بهادار پیگیری لازم را از طریق مراجع ذیصالح قانونی به عمل خواهند آورد.»

هفته گذشته سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فهرستی که مدعی بود افرادی از دولت در بورس سرمایه گذاری کرده و قبل از ریزش بورس، دارایی خود را بازار سهام خارج میکنند، ضمن رد این شایعه گفته بود: « متاسفانه عملیات روانی و دروغ پردازیهای زیادی هم در کانالهای غیرمسئول و مشکوک دیده می‌شود. مثلا اخیرا در راستای عملیات روانی هایی که صورت می گیرد، توییت های کذایی منتشر می شود که نوعی تعارض روانی را دامن میزند. به عنوان نمونه دیدم به دروغ از فردی به نام بابک ربیعی گودرزی به عنوان بردارزاده من، نام برده شده که از بورس سه هزار میلیارد تومان سود کرده است! میگویم دروغ چون من نه تنها برادرزاده ای به این نام ندارم بلکه همچین فردی را حتی در بستگانم هم ندارم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.