در صورتی که نرخ تعیین شده دستمزد با افزایش جدید روبرو شود قطعا بسیاری از کارفرما ها برای حفظ نیروی انسانی خود با مشکل مواجه خواهند شد.

 به گزارش جماران ، عضو شورای عالی کار با تاکید بر این که در جلسه امروز این شورا باید به گونه ای تصمیم گیری شود تا پایداری صنایع و اشتغال هر دو حفظ شود گفت: افزایش  نرخ دستمزد با در نظر گرفتن آیتم های مختلف در اصل 34 درصد است که  در شرایط بحرانی فعلی عدد کمی نیست.

اصغر آهنی ها در خصوص جلسه امروز شورای عالی کار با موضوع بررسی تعیین حق مسکن گفت: شرایط اقتصادی کشور هنوز شرایط نرمالی نیست و بسیاری از کسب و کارها بخصوص در بخش صنوف با مشکل جدی روبرو هستند . از این رو در صورتی که نرخ تعیین شده دستمزد با افزایش جدید روبرو شود قطعا بسیاری از کارفرما ها برای حفظ نیروی انسانی خود با مشکل مواجه خواهند شد.

عضو کانون عالی کارفرمایان کشور با بیان این که در شرایط فعلی تاب آوری و ضریب فشار بر روی صنایع و صنوف به شدت متغیر است گفت: هر چند تاب آوری واحدهای کوچک نسبت به صنوف بیشتر است ولی در حال حاضربسیاری از این واحدها با ظرفیت کامل کار نمی کنند و در صورت ادامه بحران و شیوع بیماری شاهد تشدید رکود و افزایش بیکاری خواهیم بود.

وی با اشاره به این که حفظ اشتغال و برگشت به حالت عادی زمان بر است گفت: تشکل های کارفرمایی نظرات خود را طی یک نظر سنجی ارسال کردند وامیدواریم تصمیمات به نحوی باشد که بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و مباحث و مشکلاتی که در این مسیر بوجود آمده مرتفع شود.

آهنی ها با تاکید بر این که باید جلوی افزایش آمار بیکاری در کشور را بگیریم و نگذاریم این اپیدمی فراگیر شود گفت:باید حمایت ها به گونه ای باشد تا واحدهای خرد و کوچک که سهم زیادی در اشتغال دارند را حفظ کنیم.

عضو شورای عالی کار با بیان این که نرخ واقعی افزایش دستمزد با در نظر گرفتن آیتم های مختلف در اصل به جای 21 درصد 34 درصد است تصریح کرد: ما عملا 34 درصد افزایش دستمزد داشتیم و این عدد در موقیت بحرانی فعلی عدد کمی نیست.

وی افزود: قبول داریم که بسیاری از افراد جامعه وبخصوص کارگران به لحاظ معیشتی با مشکل مواجه هستند ولی باید در این باره بگونه ای مدیریت و تصمیم گیری شود که پایداری صنایع و اشتغال با هم  حفظ شود.

اصغرآهنی ها تاکید کرد: افزایش بیمه بیکاری هزینه بسیاری برای دولت دارد در صورتی که می توان با هزینه کمتر و حمایت دولت جلوی این تحمیل هزینه را بگیریم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.