شرکت‌های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه 19٫5، 17٫5، 15٫6، 14٫3، 10٫1، 8٫1 و 8 هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم بزرگان بورس به لحاظ سرمایه اسمی ایستادند.

با آغاز امسال، تغییر و تحولات متعددی از لحاظ مواردی چون شاخص بورس، سرمایه اسمی شرکت ها، قیمت هر سهم، ارزش روز بازار شرکت‌ها و … در بورس رخ داد.

براین اساس، بررسی شرکت‌ها از لحاظ سرمایه اسمی در سال گذشته حکایت از کسب رتبه اول توسط بانک تجارت با سرمایه 22٫3 هزار میلیارد تومانی داشت و پس از آن به ترتیب فولاد مبارکه، بانک صادرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، تاپیکو، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن، مخابرات و چادرملو در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفتند.

اما شرکت ایران خودرو با برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه 1872 درصدی از همین محل در پایان سال گذشته، سرمایه را از 1٫53 به 30٫1 هزار میلیارد تومان رساند و در رتبه نخست بزرگان بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی ایستاد.

پس از ایران خودرو، بانک تجارت با سرمایه 22٫3 هزار میلیارد تومانی و فولاد مبارکه با سرمایه 20٫9 هزار میلیارد تومانی در پله‌های دوم و سوم نشستند.

همچنین شرکت‌های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه 19٫5، 17٫5، 15٫6، 14٫3، 10٫1، 8٫1 و 8 هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم سرمایه اسمی ایستادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.